Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Çocuk Gelişimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÖZEL EĞİTİM I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SCG3003 3 ÖZEL EĞİTİM I 2/2/0 Z TÜRKÇE 5
Dersin Amacı
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar --------------
Öğretim Üyeleri FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 09:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma,12:45-13.45, Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Beyin Fırtınası,  Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
Temel Kaynaklar
1. Çakıroğlu, O. (2016). Özel eğitimde temel kavramlar: V. Aksoy, (Ed.),Özel eğitim.
Ankara: Pegem Akademi
2. Cavkaytar, A. (2008). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim: İ. H. Diken (Ed.). Özel
eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
3. Heward, W.L., Alber Worgan, S. ve Konrad, M. (2009). Exceptional children; An introduction Special to education. (11. Baskı.) USA: Pearson Education, Inc.
4. MEB (2018). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı ve Sorumluluklarının Paylaşılması Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2. Hafta Özel Eğitim, Özel Eğitimde Kullanılan Kavramlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3. Hafta Kapsayıcı Eğitim/Kaynaştırma-Bütünleştirme Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5. Hafta Öğrenme Güçlüğü Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6. Hafta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7. Hafta Zihinsel Yetersizlik Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İşitme Yetersizliği Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10. Hafta Görme Yetersizliği Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11. Hafta Dil ve Konuşma Güçlüğü Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12. Hafta Fiziksel Yetersizlik Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13. Hafta Süreğen Hastalıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14. Hafta Konu Tekrarı Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
ÖÇ-2Kapsayıcı eğitimi açıklar.
ÖÇ-3Otizm Spektrum Bozukluğunu açıklar.
ÖÇ-4"Öğrenme Güçlüğü"nü açıklar.
ÖÇ-5"Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu"nu açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5