Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
--------------
Öğretim Üyeleri
FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma,12:45-13.45, Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
Temel Kaynaklar
1. Çakıroğlu, O. (2016). Özel eğitimde temel kavramlar: V. Aksoy, (Ed.),Özel eğitim.
Ankara: Pegem Akademi
2. Cavkaytar, A. (2008). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim: İ. H. Diken (Ed.). Özel
eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
3. Heward, W.L., Alber Worgan, S. ve Konrad, M. (2009). Exceptional children; An introduction Special to education. (11. Baskı.) USA: Pearson Education, Inc.
4. MEB (2018). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Sorumluluklarının Paylaşılması
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2. Hafta
Özel Eğitim, Özel Eğitimde Kullanılan Kavramlar
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3. Hafta
Kapsayıcı Eğitim/Kaynaştırma-Bütünleştirme
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4. Hafta
Otizm Spektrum Bozukluğu
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5. Hafta
Öğrenme Güçlüğü
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6. Hafta
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7. Hafta
Zihinsel Yetersizlik
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İşitme Yetersizliği
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10. Hafta
Görme Yetersizliği
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11. Hafta
Dil ve Konuşma Güçlüğü
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12. Hafta
Fiziksel Yetersizlik
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13. Hafta
Süreğen Hastalıklar
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14. Hafta
Konu Tekrarı
Anlatım, Beyin Fırtınası, Vaka Çalışması, Soru - Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
ÖÇ-2
Kapsayıcı eğitimi açıklar.
ÖÇ-3
Otizm Spektrum Bozukluğunu açıklar.
ÖÇ-4
"Öğrenme Güçlüğü"nü açıklar.
ÖÇ-5
"Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu"nu açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.