Bu dersin sonunda çocuk eğitiminde temel basamak olan oyun oynamak ve oynatmak bilimsel temelleriyle öğretilecektir. Böylelikle öğrenci sahaya çıktığında hem sorunlarla hemde öğrencilerin değişen ihtiyaçlarıyla başa çıkabileceklerdir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
EYLEM BAYRAM TUNCAY
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
PAZARTESİ AGRUBU ,14:00-16:00 Ataköy 3. Kat B Kor. Derslik 0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
THURSDAY, 10:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
SÖZLÜ ANLATIM
WORKSHOP, GÖSTERME, VİDEO İZLETİMİ
Temel Kaynaklar
--Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa yayınları. İstanbul.
-Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul
-Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarla Öğrenelim.Ya-pa Yayınları. İstanbul
-Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay.
-Adıgüzel Ömer 2006. Yaratıcı Drama. Naturel Yay. Ankara.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Okul Öncesi eğitimde Drama
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
2. Hafta
Okul öncesi eğitiminde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
3. Hafta
Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
4. Hafta
Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
5. Hafta
Vize sınavı.
ÖDEV, PROJE, SUNUM
6. Hafta
Hareket çalışmaları
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
7. Hafta
Hareket Çalışmalarını Uygulamaları
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
8. Hafta
Pantomim Etkinliği
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
9. Hafta
Pantomim Etkinliğini Uygulama
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
10. Hafta
Rol Oynama Etkinliği
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
11. Hafta
Rol Oynama Etkinliğini Uygulama
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
12. Hafta
Doğaçlama Etkinliği
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
13. Hafta
Doğaçlama Etkinliğini Uygulama
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
14. Hafta
Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği
Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama
Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME
DİGİTAL EĞİTİM
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bu dersi bitiren öğrenci drama etkinlikleri planlayabileceklerdir.
ÖÇ-2
Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir.
ÖÇ-3
Pandomim etkinliği uygulayabilecektir.
ÖÇ-4
Hikayelerden oyun oluşturabilme etkinliğini uygulayabilecektir.
ÖÇ-5
Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.