Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Çocuk Gelişimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇOCUK VE DRAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SCG0007 ÇOCUK VE DRAMA 1/3/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Bu dersin sonunda çocuk eğitiminde temel basamak olan oyun oynamak ve oynatmak bilimsel temelleriyle öğretilecektir. Böylelikle öğrenci sahaya çıktığında hem sorunlarla hemde öğrencilerin değişen ihtiyaçlarıyla başa çıkabileceklerdir.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri EYLEM BAYRAM TUNCAY
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri PAZARTESİ AGRUBU ,14:00-16:00 Ataköy 3. Kat B Kor. Derslik 0406
Görüşme Saatleri ve Yeri THURSDAY, 10:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
SÖZLÜ ANLATIM 

WORKSHOP, GÖSTERME, VİDEO İZLETİMİ
Temel Kaynaklar --Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa yayınları. İstanbul.
-Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul
-Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarla Öğrenelim.Ya-pa Yayınları. İstanbul
-Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay.
-Adıgüzel Ömer 2006. Yaratıcı Drama. Naturel Yay. Ankara.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Okul Öncesi eğitimde Drama Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
2. Hafta Okul öncesi eğitiminde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
3. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
4. Hafta Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
5. Hafta Vize sınavı. ÖDEV, PROJE, SUNUM
6. Hafta Hareket çalışmaları Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
7. Hafta Hareket Çalışmalarını Uygulamaları Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
8. Hafta Pantomim Etkinliği Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
9. Hafta Pantomim Etkinliğini Uygulama Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
10. Hafta Rol Oynama Etkinliği Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
11. Hafta Rol Oynama Etkinliğini Uygulama Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
12. Hafta Doğaçlama Etkinliği Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
13. Hafta Doğaçlama Etkinliğini Uygulama Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
14. Hafta Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama Sözlü anlatım, TARTIŞMA, GÖSTERME DİGİTAL EĞİTİM
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bu dersi bitiren öğrenci drama etkinlikleri planlayabileceklerdir.
ÖÇ-2Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir.
ÖÇ-3Pandomim etkinliği uygulayabilecektir.
ÖÇ-4Hikayelerden oyun oluşturabilme etkinliğini uygulayabilecektir.
ÖÇ-5Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5