Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini (kaynakların kullanımı, bulguların değerlendirilmesi, bilimsel nitelikte katalog, rapor, makale hazırlanması) kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
SELVANUR ÇAPÇI
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ataköy Yerleşkesi, SALI, 09:00-10:50, 3C111315
Görüşme Saatleri ve Yeri
İncirli Yerleşkesi, SALI, 11:00-12:00, 4A-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Durmuş Ekin, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2013.
Temel Kaynaklar
Tanrıdöğen, A., Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etkili Sunumun Adımları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
2. Hafta
Etkili Sunum ve İletişim
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
3. Hafta
Sunum Korkusu ve Aşılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
4. Hafta
Sunum Konusunun Belirlenmesi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
5. Hafta
Dinleyici ve Mekân Analizi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
6. Hafta
Sunum Türleri ve Sunuş Biçimi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
7. Hafta
Sunumun Yapılandırılması; Hazırlık, Gelişme ve Kapanış
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
8. Hafta
Sunumla İlgili Geribildirim Süreçleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
9. Hafta
Sunumda Sözlü ve Sözsüz İletişim
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
10. Hafta
Sunumun Değerlendirilmesi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
11. Hafta
Final Sınavı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
12. Hafta
Final Sınavı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
13. Hafta
Final Sınavı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
14. Hafta
Final Sınavı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
15. Hafta
Final Sınavı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, bilgisayar destekli öğretim teknikleri
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimleri bilir
ÖÇ-2
Bilimsel araştırma felsefesini bilir.
ÖÇ-3
Bilimsel yöntemi ve bilimsel bir araştırmada kullanılan yöntemleri bilir
ÖÇ-4
Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Bilimsel araştırmalarda etik ilkeleri açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.