Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Çocuk Gelişimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SCG1007 1 OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bu dersi alan öğrencilere   okul öncesi eğitim  ile ilgili literatür ve uygulamalar hakkında  bilgi vererek yetkinlik kazandırmaktır.  
 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri EYLEM BAYRAM TUNCAY
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri 09:00-12.00 ,Ataköy Yerleşkesi AK3C121416
Görüşme Saatleri ve Yeri PERŞEMBE 12:00-12:30 cats platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüzyüze eğitim yapılmaktadır. 
Temel Kaynaklar --Balat, G. U. (2010) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Pegem, Ankara.

-Haktanır, G. (2008) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
 
Diğer Kaynaklar --Başal, H. A. (2005) Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri, Morpa, İstanbul.

-Oktay, A. (2005). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Epsilon Yayınları, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş – Dersin Tanıtılması Kaynaklar ile ilgili bilgi verilmesi Sözlü anlatım
2. Hafta Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları Sözlü anlatım
3. Hafta Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları Sözlü anlatım
4. Hafta Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim Sözlü anlatım
5. Hafta Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim Sözlü anlatım
6. Hafta Okulöncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri Sözlü anlatımv
7. Hafta Okulöncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri Sözlü anlatım
8. Hafta Vize Haftası ödevler, projeler, sunumlar, kısa testler
9. Hafta Okulöncesi eğitimin temel ilkeleri Sözlü anlatım
10. Hafta Okulöncesi eğitime temel olan görüşler Sözlü anlatım
11. Hafta Okulöncesi eğitime temel olan görüşler Sözlü anlatım
12. Hafta Okul öncesi öğretmeninin özellikleri Sözlü anlatım
13. Hafta Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri Sözlü anlatım
14. Hafta Okulöncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi Sözlü anlatım
15. Hafta Okulöncesi eğitim döneminde okul-aile işbirliği ve okul öncesi eğitimde farklı program uygulamaları Sözlü anlatım
16. Hafta Final Sınavları Haftası ödevler, projeler, sunumlar, kısa testler
17. Hafta Final Sınavları Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Okulöncesi eğitiminin temel kavram ve bilgilerine sahip olur.
ÖÇ-2Okulöncesi öğretmenlerinin özellikleri ve rollerini öğrenir.
ÖÇ-3Çocuklara ve ailelerine verilen eğitim ve hizmetleri ölçüp değerlendirebilir.
ÖÇ-4Okulöncesi kategorisindeki farklı yaş gruplarının özelliklerini karşılaştırabilir.
ÖÇ-5Çocukların gelişime uygun öğrenme deneyimleri hazırlar ve kurgular.
ÖÇ-6Yerel ve küresel bağlamda okulöncesi eğitimdeki yeni trendleri ve güncel meseleleri tartışabilir.
ÖÇ-7Farklı program yaklaşımları ile ilgili bilgi ve fikir sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7