Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında öğrenciler çocuk psikolojisinin ve çocuk ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ilgili teoriler, normal-normal olmayan davranışlar ve adaptasyon problemlerinin (kekemelik, mutizm, altını ıslatma, parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tik, inatçılık, uyku sorunları, yemek sorunlar, korkular, dikkat sorunları ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, ve yalan) söyleme tanı ve teşhisleri ve özel aile durumlarının (boşanma, üvey anne-baba, aileden birini kaybetme gibi) çocuğun ruh sağlığı üzerinde yaratmış olduğu etkiler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
EDA ÖZTÜRK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 9:00-12:00 (1C04) ve 13:00-17:00 (3B07)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 12:00 1C04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2000.
Kırkıncıoğlu, M. Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 2003.
Diğer Kaynaklar
Makaleler ek kaynak olarak yüklenecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kişilik ve Benlik Özellikleri
sözlü anlatım
2. Hafta
Güdüler ve Duygular
sözlü anlatım
3. Hafta
Duyum ve Algı
sözlü anlatım
4. Hafta
Savunma Mekanizmaları
sözlü anlatım
5. Hafta
Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi
sözlü anlatım
6. Hafta
Çocukları Tanıma Teknikleri
sözlü anlatım
7. Hafta
Çocukları Tanıma Teknikleri
sözlü anlatım
8. Hafta
Vize sınavı
yazılı sınav
9. Hafta
Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar
sözlü anlatım
10. Hafta
Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar
sözlü anlatım
11. Hafta
Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları
sözlü anlatım
12. Hafta
Özel Sorunları Olan Çocuklar
sözlü anlatım
13. Hafta
Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi
sözlü anlatım
14. Hafta
Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi
sözlü anlatım
15. Hafta
Final sınavı
yazılı sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
çocukların psikolojik sağlıkları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-2
çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörleri açıklayabilecek ve çocukların psikolojik problemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-3
Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilecektir.
ÖÇ-4
Güdüler ve duyguları tanıyabileceklerdir.
ÖÇ-5
Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.