Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Uçak Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MALZEME VE DONANIM I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HUT1956 1 MALZEME VE DONANIM I 2/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Öğrencinin hava araçlarında kullanılan malzeme özelliklerini, üretim süreçlerini ve gerekli standartlaı öğrenmesi.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Tuncay Dil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13:00- 16:50. AK3C111315
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba , 10:00-13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar - Megep modüllleri

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hava Aracı Materyalleri — Ferro (Demir) nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta Hava araçlarında yaygın olarak kullanılan alaşımlı çeliklerin karakteristikleri, özellikleri ve tanımlanması; Alaşımlı çeliklerin ısıl işlemi ve uygulanması. nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta Ferro (demirli) materyallerin sertlik, çekme mukavemeti, yorulma mukavemeti ve darbe direnci için test edilmesi. nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta Hava Aracı Materyalleri — Non-Ferro (Demir Dışı) nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta Hava araçlarında yaygın olarak kullanılan non-ferro (demir dışı) materyallerin karakteristikleri, özellikleri ve tanımlanması; nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta Non-ferro (demir dışı) materyallerin ısıl işlemi ve uygulanması; nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta Non-Ferro (demir dışı) materyallerin sertlik, çekme mukavemeti, yorulma mukavemeti ve darbe direnci için test edilmesi. nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Hava Aracı Materyalleri — Kompozit ve Metalik Olmayan nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta Ahşap ve kumaş dışında kompozit ve metalik olmayanlar nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta Hava araçlarında yaygın olarak kullanılan ahşap dışındaki kompozit ve metalik olmayan materyallerin karakteristikleri, özellikleri ve tanımlanması; Sızdırmaz ve yapıştırıcı maddeler; nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta Kompozit ve metalik olmayan materyaldeki kusurların/bozulmaların tespiti; Kompozit ve metalik olmayan materyalin onarımı. nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta Ahşap Yapılar; Ahşap gövde yapısına ilişkin yapım yöntemleri; Uçaklarda kullanılan ahşap ve yapıştırıcıların karakteristikleri ve özellikleri; Ahşap yapının korunması ve muhafaza edilmesi; Ahşap materyal ve ahşap yapı kusur türleri; Ahşap yapıdaki kusurların tespiti; Ahşap yapının onarımı. nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta Kumaş kaplama Uçaklarda kullanılan kumaşların karakteristikleri, özellikleri ve türleri; Kumaş inceleme yöntemleri; Kumaşlardaki kusur türleri; Kumaş kaplamaların onarımı. nlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta Fİnal
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Uçak malzemelerini bilir.
ÖÇ-2Malzeme özelliklerini ve kullanılacağı yerleri bilir.
ÖÇ-3Malzeme standartları hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1Hava aracı ve havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilmek.
PÇ-2Hava aracının yapısal özelliklerini ve hava aracı bakımı ile ilgili takım, alet ve makinaları tanımak ve kullanabilmek
PÇ-3Hava aracı elektroniği ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilmek
PÇ-4Teknik resim ve sivil havacılık kuralları bilmek.
PÇ-5Hava aracı bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilmek.
PÇ-6Hava aracı otomatik kontrol ve kumanda yöntemlerini bilmek.
PÇ-7Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-8İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-9Hava aracı temel elektrik-elektronik sistemleri, malzemelerini bilmek ve arıza analizi yapmak
PÇ-10Sayısal, Analog ve Güç Elektroniği Devreleri Kurmak
PÇ-11Kontrol, Haberleştirme sistemi ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-12İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ,kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak ve İngilizce okuyabilmek, anlayabilmek, yazabilmek ve konuşabilmek.
PÇ-13Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek , İletişim Mesleki Etik Değerlere Uymak ve Araştırma yapmak.
PÇ-14Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak ve çevreyi korumak
PÇ-15 Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak
PÇ-16Temel fizik yasalarını bilir
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3