Bu dersin amacı uçmanın teorisi ile ilgili temel prensiplerin tanımlanması ve havaaraçlarının yapısal ve aerodinamik özelliklerinin incelenmesidir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Tuncay Dil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
-Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi, Dr.Öğr.Üyesi Seyhun Durmuş
Diğer Kaynaklar
- Megep modülleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Atmosfer fiziği: Havanın fiziksel özellikleri, Uluslararası standart atmosfer
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Atmosfer fiziği: Havanın fiziksel özellikleri, Uluslararası standart atmosfer
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Uçuş teorisi: Aerostatik ve aerodinamik tutunma
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Uçuş teorisi: Aerostatik ve aerodinamik tutunma
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Uçak aerodinamiği: Hava akışı, Sınır tabakası
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Aerodinamik kuvvet ve bileşenleri, Aerodinamik moment, L/D oranı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
Aerodinamik kuvvet ve bileşenleri, Aerodinamik moment, L/D oranı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Kanat profili
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
Stall, Aşırı taşıma tertibatları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
Subsonik, transonik ve süpersonik uçuş
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
Döner kanatlı hava araçlarının aerodinamiği
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
Kanatlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
Uçuş kumandaları, Kuyruk takımı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
Fİnal
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Temel prensipleri (aerostatik, aerodinamik) açıklar
ÖÇ-2
Havaaraçlarını sınıflandırır.
ÖÇ-3
Uçak elemanlarını tanımlayabilecektir.
ÖÇ-4
Uçak elemanlarını sınıflandırır.
ÖÇ-5
Uçak elemanlarının çalışma prensiplerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hava aracı ve havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilmek.
PÇ-2
Hava aracının yapısal özelliklerini ve hava aracı bakımı ile ilgili takım, alet ve makinaları tanımak ve kullanabilmek
PÇ-3
Hava aracı elektroniği ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilmek
PÇ-4
Teknik resim ve sivil havacılık kuralları bilmek.
PÇ-5
Hava aracı bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilmek.
PÇ-6
Hava aracı otomatik kontrol ve kumanda yöntemlerini bilmek.
PÇ-7
Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-8
İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-9
Hava aracı temel elektrik-elektronik sistemleri, malzemelerini bilmek ve arıza analizi yapmak
PÇ-10
Sayısal, Analog ve Güç Elektroniği Devreleri Kurmak
PÇ-11
Kontrol, Haberleştirme sistemi ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-12
İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ,kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak ve İngilizce okuyabilmek, anlayabilmek, yazabilmek ve konuşabilmek.
PÇ-13
Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek , İletişim Mesleki Etik Değerlere Uymak ve Araştırma yapmak.
PÇ-14
Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak ve çevreyi korumak
PÇ-15
Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak