Havayolu taşımacılığında kullanılan farklı seyrüsefer sistemlerinin çalışmasının analiz edilmesi ve uçakta kullanım
prensiplerinin incelenmesidir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Radyo dalgaları genel kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta
Radyo dalgaları genel kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta
Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta
Radyo vericilerinin temel birimleri ve anten tipleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta
Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta
Frekans bandları ve seyrüsefer sistemlerinin sınıflandırılması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta
VDF, ADF sistemleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
8. Hafta
VOR
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta
DME, VORTAC, ILS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta
DME, VORTAC, ILS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta
MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta
MLS, Doppler radarı, hava radarı, radar altimetre
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta
PSR, SSR, GCA, GPWS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta
PSR, SSR, GCA, GPWS
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta
Final Sınavı
Klasik ,Test
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Seyrüsefer sistemlerini çalışma prensipleri, menzil ve kullanım amaçlarına göre sınıflandırır.
ÖÇ-2
Basit bir radyo vericisinin temel bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ-3
Uçaktaki seyrüsefer sistemlerinde bilginin nasıl elde edildiğini ve gösterildiğini açıklar.
ÖÇ-4
Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
ÖÇ-5
Uyduya dayalı seyrüsefer sistemlerinin diğer sistemlere göre üstünlüklerini ifade eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hava aracı ve havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilmek.
PÇ-2
Hava aracının yapısal özelliklerini ve hava aracı bakımı ile ilgili takım, alet ve makinaları tanımak ve kullanabilmek
PÇ-3
Hava aracı elektroniği ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilmek
PÇ-4
Teknik resim ve sivil havacılık kuralları bilmek.
PÇ-5
Hava aracı bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilmek.
PÇ-6
Hava aracı otomatik kontrol ve kumanda yöntemlerini bilmek.
PÇ-7
Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-8
İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-9
Hava aracı temel elektrik-elektronik sistemleri, malzemelerini bilmek ve arıza analizi yapmak
PÇ-10
Sayısal, Analog ve Güç Elektroniği Devreleri Kurmak
PÇ-11
Kontrol, Haberleştirme sistemi ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-12
İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ,kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak ve İngilizce okuyabilmek, anlayabilmek, yazabilmek ve konuşabilmek.
PÇ-13
Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek , İletişim Mesleki Etik Değerlere Uymak ve Araştırma yapmak.
PÇ-14
Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak ve çevreyi korumak
PÇ-15
Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak