Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Hizmet Pazarlaması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHU0538 Hizmet Pazarlaması 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 
Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların kavratılması. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapılması gerektiğinin açıklanması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Pelin Fatma Tuna
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri BU DERS 2023 2024 GUZ YARIYILINDA AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri BU DERS 2023 2024 GUZ YARIYILINDA AÇILMAMIŞTIR
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - İnteraktif ders notları

-
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi. Sunum ve uygulama
2. Hafta Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması. Sunum ve uygulama
3. Hafta Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları Sunum ve uygulama
4. Hafta Hizmet pazarlamasında ürün Sunum ve uygulama
5. Hafta Hizmet pazarlamasında dağıtım Sunum ve uygulama
6. Hafta Hizmet pazarlamasında fiyat Sunum ve uygulama
7. Hafta Hizmet pazarlamasında tutundurma Sunum ve uygulama
8. Hafta Hizmet sektöründe reklam,satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama Sunum ve uygulama
9. Hafta Hizmet pazarlaması ve personel Sunum ve uygulama
10. Hafta Hizmet ve müşteri Sunum ve uygulama
11. Hafta Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar Sunum ve uygulama
12. Hafta Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi Sunum ve uygulama
13. Hafta Hizmet kalitesi ve Hizmet karşılaşmaları Sunum ve uygulama
14. Hafta İlişkisel pazarlama ve Uluslararasılaşma Sunum ve uygulama
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklayabilir.
ÖÇ-2Hizmet pazarlaması karmasını analiz edebilir ve oluşturabilir.
ÖÇ-3Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik öneriler sunabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği -Havacılıkta yer hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-3İktisad , işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-4Sayısal işlemler hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Yabancı dili etkin kullanabilmek
PÇ-6Türkçeyi etkin kullanabilmek
PÇ-7Atatürk ilke ve inkilaplarını özümseyebilmek
PÇ-8Temel hukuk hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-9Ziyafet ve ikram hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Servis hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10