Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Yoğun rekabet ortamında işletmelerin iş hedefleri üzerine yapılanan iletişim stratejisi olarak bilinen halkla ilişkiler disiplini, bir çok disiplinden beslenmektedir. Halkla ilişkiler her alanda varlık gösterebilmekte, bugünün iletişimini yönetirken yarını da kurgulamaktadır. Kurumlar iletişim yönetimi sürecinde iletişim araç ve yöntemlerinden destek alırken iş hedefleri ile iletişim hedefleri aynı çatı altında buluşturulmaktadır. Bu dersin de amacı işletmelerin hedef kitle ile iletişiminde köprü vazifesi gören halkla ilişkiler disiplininin görev alanı ve iki  yönlü faydanın sağlanması konusundaki işlevlerinin açıklanmasıdır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla ilişkiler kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım ve örnekleme
2. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim sürecindeki ilk örneklerve modeller Anlatım ve örnekleme
3. Hafta Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu disiplinler Anlatım ve örnekleme
4. Hafta Halkla ilişkiler aşamaları Anlatım ve örnekleme
5. Hafta Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı kavramları Anlatım ve örnekleme
6. Hafta Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle Anlatım ve örnekleme
7. Hafta Ara Sınav Anlatım ve örnekleme
8. Hafta Sosyal sorumluluk ve sponsorluk kavramları ve halkla ilişkiler ile ilişkisi Anlatım ve örnekleme
9. Hafta Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler Anlatım ve örnekleme
10. Hafta Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi
11. Hafta Halkla ilişkiler ve ikna Anlatım ve örnekleme
12. Hafta Dijital halkla ilişkiler Anlatım ve örnekleme
13. Hafta Online itibar yönetimi Anlatım ve örnekleme
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım ve örnekleme
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Final 1 50


ÖÇ-1Halkla ilişkiler uzmanlığının gereklerini tanıtmak
ÖÇ-2Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan işlevleri,
ÖÇ-3Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan ilke ve kuralları belirtmek
ÖÇ-4Halkla İlişkiler etkinliklerini belirlemek
ÖÇ-5Halkla İlişkiler yöntemlerinin pratik uygulamalarını öğrenciye aktarmak
Program Çıktıları
PÇ-1Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği -Havacılıkta yer hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-3İktisad , işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-4Sayısal işlemler hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Yabancı dili etkin kullanabilmek
PÇ-6Türkçeyi etkin kullanabilmek
PÇ-7Atatürk ilke ve inkilaplarını özümseyebilmek
PÇ-8Temel hukuk hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-9Ziyafet ve ikram hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Servis hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50