Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Müşteri ilişkileri yönetimi 1990’lı yılların sonları ve 2000’li yılların başlarından itibaren gelişme göstermeye devam eden bir yönetim felsefesi olmuştur. Müşteri ilişkileri yönetimi Türkçe literatürde orijinal isminin kısaltması olan CRM (Customer Relationship Management) olarak da kullanılmaktadır. CRM ile ilgili pek çok tanım olmakla birlikte, perakendecilik alanında ve kapsamlı bir fikir vermesi açısından şu şekilde tanımlanabilir. CRM, internetin devrimsel avantajını alarak insan, süreç ve teknolojiyi birleştirip, pazarlama, satış müşteri hizmeti ve saha desteği olarak isimlendirilen araçlarla müşterilerle temas sağlayan işletmenin her alanda bütünleşme sağlamasını ortaya koyan geniş kapsamlı bir yaklaşımdır. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteriler ile iletişim Anlatım, Sunum, Tartışma
2. Hafta Müşteriler ile iletişim Anlatım, Sunum, Tartışma
3. Hafta Müşterileri sınıflandırmak Anlatım, Sunum, Tartışma
4. Hafta Online tüketici davranışları Anlatım, Sunum, Tartışma
5. Hafta Online tüketici davranışları Anlatım, Sunum, Tartışma
6. Hafta Geleneksel tüketici davranışları Anlatım, Sunum, Tartışma
7. Hafta Geleneksel tüketici davranışları Anlatım, Sunum, Tartışma
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Müşteri değeri yaratmak Anlatım, Sunum, Tartışma
10. Hafta Müşteri değeri yaratmak Anlatım, Sunum, Tartışma
11. Hafta Müşteri memnuniyeti Anlatım, Sunum, Tartışma
12. Hafta Müşteri memnuniyeti Anlatım, Sunum, Tartışma
13. Hafta Müşteri şikayetleri Anlatım, Sunum, Tartışma
14. Hafta Müşteri şikayetleri Anlatım, Sunum, Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Müşteri sikayetleri yönetimini tanıma
ÖÇ-2Müşteri değer yönetim sürecini tanıma
ÖÇ-3Müşteri sadakat programlarını tanıma
Program Çıktıları
PÇ-1Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-2Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği -Havacılıkta yer hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-3İktisad , işletme alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-4Sayısal işlemler hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-5Yabancı dili etkin kullanabilmek
PÇ-6Türkçeyi etkin kullanabilmek
PÇ-7Atatürk ilke ve inkilaplarını özümseyebilmek
PÇ-8Temel hukuk hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-9Ziyafet ve ikram hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-10Servis hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30