Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Hava Lojistiği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Havacılıkta Pazarlama Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHL0006 Havacılıkta Pazarlama Yönetimi 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin Havacılıkta Sektörü bünyesinde ihtiyaç duyabilecekleri pazar ve müşteri odaklı öngörüleri ve öğretileri onlara sunmak. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Erkut Ergenç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, sunum
Temel Kaynaklar  Mucuk, İ. (2000). Pazarlama ilkeleri:(ve örnek olaylar). Türkmen kitabevi. Kotler, P., Keller, K. L., Manceau, D., & Dubois, B. (2016). Marketing Management, 15e édition. New Jersy: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar Sözlü Anlatım
2. Hafta Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama Ve Pazarlama Planlaması Sözlü Anlatım
3. Hafta Pazarlama Kararlarıyla ilgili mikro ve makro çevre faktörleri Sözlü Anlatım
4. Hafta Pazarlama Bilgi sistemi ve Pazarlama Araştırması Sözlü Anlatım
5. Hafta Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarların Seçimi Sözlü Anlatım
6. Hafta Pazarlar ve Tüketici Davranışları Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta Konumlandırma ve rekabetçi stratejiler Sözlü Anlatım
9. Hafta Pazarlama karmasının gelişimi - Ürün ve marka kararları- Sözlü Anlatım
10. Hafta Ürün hayat seyri, inovasyon ve yeni ürün geliştirme Sözlü Anlatım
11. Hafta Lojistik Köyler Kavramı ve Kapsamı Sözlü Anlatım
12. Hafta Pazarlamada fiyat kararları Sözlü Anlatım
13. Hafta Pazarlamada dağıtım kararları Sözlü Anlatım
14. Hafta Tutundurma kararları ve pazarlama iletişimi süreci Proje
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlamanın öğrenilmesi
ÖÇ-2Pazarlama Karması ve Trendler
ÖÇ-3Lojistikte Pazarlama Yönetimi
Program Çıktıları
PÇ-1Temel işletme ve iktisat bilgilerine sahip olmak
PÇ-2Sivil havacılıkla ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-3Muhasebe alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4Taşımacılık sistemleri ve kombine taşımacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-5Depolama , envanter yönetimi gibi bilgilere sahip olmak
PÇ-6Temel hukuk bilgisine sahip olmak
PÇ-7Tedarik zinciri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Belgelemeler alanında temel konuları bilmek
PÇ-9Türkçeyi etkin ve düzgün kullanabilmek
PÇ-10Atatürk İlke ve İnkilapları hakkında temel bilgilere sahip olabilmek
PÇ-11Yabancı Dili etkin kullanabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3