Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Hava Lojistiği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İLERİ TÜRKÇE I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TRU0005 İLERİ TÜRKÇE I 4/0/0 SAD Türkçe 4
Dersin Amacı
 Eğitimlerinin bir kısmını üniversitemizde geçirecek olan ve B2 düzey Türkçe bilgisine sahip Erasmus öğrencilerinin alışveriş, aile, okul konularında çok kullanılan deyim ve ifadeleri anlayabilmesi, sorular sorması hedeflenmektedir.  


Ön Koşullar Erasmus öğrencisi olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar "Orta Türkçe" düzeyinde Türkçe biliyor olmak.
Öğretim Üyeleri Gizem Akyol
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar Bölükbaşı, F. vd. (2012). İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Seti (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kültür Sanat Basımevi. Gültekin, İ. Vd. (2015).

Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara. (2017).

Türkçeye Yolculuk (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kesit Yayınları. Uzun, N. E. (Ed.). (2013).

Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.

Yılmaz, H., Sözer, Z. (2013). Yabancı Dilim Türkçe (A1-A2). İstanbul: Sena Ofset.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ek metinler, ' branş metinleri, Kelime hazinesi geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı anlamlan, yazdı anlatım ve dikte çalışmaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe filmler), TV (Çocuk programlan, haber, dizi ve belgeseller), Video (Film ve belgeseller), Radyo (Haber ve müzik) Müzik (Türkçe- müzik örnekleri ve şarkı sözü • çalışmaları) (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Gazete (Günlük' .gazete haberleri, köşe yazısı örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar, Hikaye okumaları, Roman okumaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme. çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş seçime dayalı sunum ve aktiviteleri) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Ek metinler, branş metinleri, Kelime ' hazinesi geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı anlamları, yazdı anlatım ve dikte çalışmaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme .çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe fikriler), TV (Çocuk programlan, haber, dizi ve belgeseller), Video (Film ve belgeseller), Radyo (Haber ve müzik) Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü çalışmaları) (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum . çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı SözMI ve yazılı anlatım, sınıf içi uygulamaları, örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar, elektronik materyaller ile görse! ve işitsel Hikaye okumaları, sunumlar, soru-cevap, sınıf dışı anlatını ve Roman okumaları. tanıtım aktiviteleri. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş ' ' • seçime dayalı sunum ve aktiviteleri) (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı anlamları, yazıtı anlatını ve dikte çalışmaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe filmler), TV (Çocuk programlar!, haber, dizi ve belgeseller), Video (Film ve belgeseller), Radyo (Haber ve müzik) Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü çalışmaları) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar, Hikaye okumaları, Roman okumaları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş seçime dayalı sunum ve aktiviteleri) (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı anlamlan, yazdı anlatını ve dikte çalışmaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe filmler), TV (Çocuk programları, haber, dizi ve belgeseller), Video (Film ve belgeseller), Radyo (Haber ve müzik) Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarkı sözü çalışmaları) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar, Hikaye okumaları, Roman okumaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş seçime dayalı sunum ve aktiviteleri) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Ek metinler, branş metinleri, Kelime hazinesi • geliştirme çalışmaları, fiil ve kelimelerin farklı anlamlan, yazılı anlatım ve dikte çalışmaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, . Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Film (Türkçe ve Türkçe alt yazılı filmler, Türkçe filmler), TV (Çocuk programlan, haber, dizi ve belgeseller), Video (Film ve belgeseller). Radyo (Haber ve müzik) Müzik (Türkçe müzik örnekleri ve şarki sözü çalışmaları) Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Gazete (Günlük gazete haberleri, köşe yazısı örnekleri, ilgili alanlara yönelik haber ve yorumlar, Hikaye okumaları, Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Roman okumaları. (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci sunumları (Öğrencilerin, yönlendirilmiş seçime dayalı sunum ve aktiviteleri) (Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları, Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final
16. Hafta Bütünleme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60