Pazarlama Tekniklerinin Nedenleri ve Yöntemleri ile İncelenmesi
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
ÖĞR. GÖR. KÜBRA MERTEL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 10:50-11:15 Cats Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
* %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
Marangoz, M. (2017). Pazarlama Yönetimi. Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri, 20. Basım, Türkmen Kitabevi. İstanbul.
Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri,
Pazarlama Anlayışında Değişim
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
3. Hafta
Pazarlama ve Pazarlama Çevresi
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
4. Hafta
Tüketici Davranışları
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
5. Hafta
Endüstriyel Pazarlar ve
Endüstriyel Tüketici Davranışları
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
6. Hafta
Pazarlama Bilgi Sistemi ve
Pazarlama Araştırması
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
7. Hafta
Pazar Bölümlendirme ve
Hedef Pazar
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Konumlandırma
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
10. Hafta
Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama
Planlaması
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
11. Hafta
Ürün- Mallar ve Hizmetler
Ürün ve Marka Yönetimi
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
12. Hafta
Fiyatlandırma Stratejileri
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
13. Hafta
Pazarlama İletişimi ve
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
14. Hafta
Postmodernizm,
Pazarlamaya Eleştirel Yaklaşım ve
Geleceğe İlişkin Öngörüler
Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlamanın ne olduğunun ve ve Pazarlama Sürecinin Anlaşılması
ÖÇ-2
Pazarlama kararlarını etkileyen çevre faktörlerinin incelenmesi , Stratejik plan yapmanın Pazarlama için öneminin anlaşılması
ÖÇ-3
Pazarlama Bilgi Sisteminin pazarlama kararları için öneminin anlaşılması ve edinilen bilgilerin pazarlama kararları için nasıl kullanılacağının ve pazar araştırmalarının pazarlama için öneminin ve nasıl yapılacağının belirtilmesi
ÖÇ-4
Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlerin neler olduğunun incelenerek bu faktörlerin Pazarlama Stratejileri geliştirilmesinde nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi
ÖÇ-5
Pazar Bölümlemenin işletmeler için yararlarının neler olduğunun , Hedef Pazar Seçiminin hangi faktörlere göre yapılacağının , Konumlandırmanın işletmeler için öneminin ve nasıl yapılacağının ve konumlandırma süreçlerinin anlaşılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Temel işletme ve iktisat bilgilerine sahip olmak
PÇ-2
Sivil havacılıkla ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-3
Muhasebe alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
Taşımacılık sistemleri ve kombine taşımacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-5
Depolama , envanter yönetimi gibi bilgilere sahip olmak
PÇ-6
Temel hukuk bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Tedarik zinciri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8
Belgelemeler alanında temel konuları bilmek
PÇ-9
Türkçeyi etkin ve düzgün kullanabilmek
PÇ-10
Atatürk İlke ve İnkilapları hakkında temel bilgilere sahip olabilmek