Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Hava Lojistiği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HHL0524 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı

Pazarlama Tekniklerinin Nedenleri ve Yöntemleri ile İncelenmesi

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri ÖĞR. GÖR. KÜBRA MERTEL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 10:50-11:15 Cats Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri * %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar

Marangoz, M. (2017). Pazarlama Yönetimi. Beta Basım A.Ş., İstanbul.

 

Diğer Kaynaklar

Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri, 20. Basım, Türkmen Kitabevi. İstanbul.

Kotler, P., & Armstong, G. (2018). Pazarlama ilkeleri. Beta Yayınevi, (Çeviren:Ercan Gegez). İstanbul.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hayatın İçinde Pazarlama Örnekleme
2. Hafta Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
3. Hafta Pazarlama ve Pazarlama Çevresi Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
4. Hafta Tüketici Davranışları Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
5. Hafta Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici Davranışları Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
6. Hafta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
7. Hafta Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Konumlandırma Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
10. Hafta Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
11. Hafta Ürün- Mallar ve Hizmetler Ürün ve Marka Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
12. Hafta Fiyatlandırma Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
13. Hafta Pazarlama İletişimi ve Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
14. Hafta Postmodernizm, Pazarlamaya Eleştirel Yaklaşım ve Geleceğe İlişkin Öngörüler Anlatım, Örnekleme, Soru-Cevap
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlamanın ne olduğunun ve ve Pazarlama Sürecinin Anlaşılması
ÖÇ-2Pazarlama kararlarını etkileyen çevre faktörlerinin incelenmesi , Stratejik plan yapmanın Pazarlama için öneminin anlaşılması
ÖÇ-3Pazarlama Bilgi Sisteminin pazarlama kararları için öneminin anlaşılması ve edinilen bilgilerin pazarlama kararları için nasıl kullanılacağının ve pazar araştırmalarının pazarlama için öneminin ve nasıl yapılacağının belirtilmesi
ÖÇ-4Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlerin neler olduğunun incelenerek bu faktörlerin Pazarlama Stratejileri geliştirilmesinde nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi
ÖÇ-5Pazar Bölümlemenin işletmeler için yararlarının neler olduğunun , Hedef Pazar Seçiminin hangi faktörlere göre yapılacağının , Konumlandırmanın işletmeler için öneminin ve nasıl yapılacağının ve konumlandırma süreçlerinin anlaşılması
Program Çıktıları
PÇ-1Temel işletme ve iktisat bilgilerine sahip olmak
PÇ-2Sivil havacılıkla ilgili bilgilere sahip olmak
PÇ-3Muhasebe alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4Taşımacılık sistemleri ve kombine taşımacılık bilgilerine sahip olmak
PÇ-5Depolama , envanter yönetimi gibi bilgilere sahip olmak
PÇ-6Temel hukuk bilgisine sahip olmak
PÇ-7Tedarik zinciri alanında bilgi sahibi olmak
PÇ-8Belgelemeler alanında temel konuları bilmek
PÇ-9Türkçeyi etkin ve düzgün kullanabilmek
PÇ-10Atatürk İlke ve İnkilapları hakkında temel bilgilere sahip olabilmek
PÇ-11Yabancı Dili etkin kullanabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5