2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
HAVA LOJİSTİĞİNDE GÜNCEL KAVRAMLAR
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HHL0001
HAVA LOJİSTİĞİNDE GÜNCEL KAVRAMLAR
3/0/0
SA
Turkish
3
Dersin Amacı
21. yüzyılın rekabet şartlarında müşteri ilişkilerinin öneminin kavranması, mevcut müşteriyi elde tutarak yeni müşteriler elde etmede müşteri ilişkilerinde yönetimsel süreç, strateji ve taktiklere hakim olunması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
ÖĞR. GÖR. FATMA KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:45-12:30, 3A05, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım
- Tartışma
- Sunum
- Örnek Olaylar
Temel Kaynaklar
-Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Bakırtaş, Hülya. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bursa:Ekin Yayınevi, 2013.
- Odabaşı, Yavuz. Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, İstanbul:Der Yayınları, 1997.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi; Tanışma ve Müşteri İlişkileri Üzerine Konuşma
Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta
Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta
Pazar, Pazarlama ve Müşteri İlişkilerinin Değişen Yapısı
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta
Örgütsel Kültür ve Değişim
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta
Müşterilerle İletişim
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetim Modelleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta
Müşteri Değeri, Müşteri Tatmini ve Bağlılık İlişkisi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Müşteriyi Kazanma ve Tutma
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Planlanması ve Uygulaması
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta
Müşteri Hizmet Kalitesi, Sistemi ve Kontrol Listesi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta
Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta
Örnek Uygulama
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 Müşteri ilişkilerinde; mevcut müşteriyi elde tutma, yeni müşteriler elde etme ve değer yaratma konularında kapsamlı bilgi sahibi olacak ÖÇ-2 Müşteri ilişkilerinin planlama ve uygulama süreçlerini kavrayabilecek ÖÇ-3 Müşteri ilişkileri yönetiminde stratejiler geliştirebilecek ÖÇ-4 Müşteri ilişkileri ve örgütsel kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek ÖÇ-5 Müşteri sorunları karşısında çözüm stratejileri üretebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 Temel işletme ve iktisat bilgilerine sahip olmak PÇ-2 Sivil havacılıkla ilgili bilgilere sahip olmak PÇ-3 Muhasebe alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 Taşımacılık sistemleri ve kombine taşımacılık bilgilerine sahip olmak PÇ-5 Depolama , envanter yönetimi gibi bilgilere sahip olmak PÇ-6 Temel hukuk bilgisine sahip olmak PÇ-7 Tedarik zinciri alanında bilgi sahibi olmak PÇ-8 Belgelemeler alanında temel konuları bilmek PÇ-9 Türkçeyi etkin ve düzgün kullanabilmek PÇ-10 Atatürk İlke ve İnkilapları hakkında temel bilgilere sahip olabilmek PÇ-11 Yabancı Dili etkin kullanabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5