Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimin tanımlanması ve unsurları
Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta
İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim.
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta
Kültürlerarası iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta
Mesleki yazışma teknikleri
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta
Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta
Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi
Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta
Örgütsel iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta
Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta
Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2
Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3
İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4
Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması,
PÇ-2
Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması,
PÇ-3
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması,
PÇ-4
Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
PÇ-5
Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması,
PÇ-6
Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
PÇ-7
Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması,
PÇ-8
Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması,
PÇ-9
Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması,
PÇ-10
İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması,
PÇ-11
Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması,
PÇ-12
Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması,
PÇ-13
Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması,
PÇ-14
Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.