-Gökaydın, N. 2002. “Temel Sanat Eğitimi”, Ankara
-Odabaşı, H, A. 1996. “Grafikte Temel Tasarım”, İstanbul.
-Işıngör, M. 1986, “Temel Sanat Eğitimi ” Ankara
-Güler Ertan - Emin Sansarcı Görsel Sanatlarda Anlam Ve Algı 2017 Alternatif Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
-Seçkinöz, M. Alparslan, S. Komşuoğlu, Ş. İmer, A. Ve Etike, S. 1986, ” Süsleme Resmi Ve Süsleme Sanatları Tarihi” Ankara
-Yurtsever, H. 1988. “Uygulamalı Estetik”, Ankara.
-Ersoy, A. 1995. “Sanat Kavramlarına Giriş”, İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İzlenimciler ve Sanatlarının Tasarıma, Modaya etkileri; kumaş desenlerinin farklılığı
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
2. Hafta
Post İzlenimciler; Matisse ve Modernizm
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
3. Hafta
Vincent Van Gogh ve kendi kendine sanat öğrenme; Psikolojik rahatsızlıklarda Sanat Terapisi
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
4. Hafta
Cezanne ın Sanatı ve Fotoğraf Kamerası öncesi sonrası Resim
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
5. Hafta
Desen ve Motiflerde Sanat Akımlarının etkileri, Moda Kumaşı değişim ve akımları
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
6. Hafta
Yaprak, Doğadan en temel birimden yola çıkarak desen/tasarım kaynakçası kullanma yöntembilim
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
7. Hafta
Yüzey doku çalışmaları ve teknolojileri ile özgün kumaşlar yaratabilme
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
8. Hafta
Farklı disiplinlerdeki Tasarım Uygulamaları (Bale, Sinema ve Tiyatro) ile Moda Tasarımını zenginleştirecek uygulamalar elde edebilme
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
9. Hafta
Çizim ve uygulamalar ile farklı kumaş-desenleri elde etme yöntemleri
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
10. Hafta
Keçe ve dokuma olmayan yüzeylerden yola çıkarak Moda Kumaşı Uygulamaları
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
11. Hafta
Baskı, El-kumaş boyama teknikleri uygulamaları
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
12. Hafta
Aplike, nakış ve kolaj çalışmaları ile farklı sanatsal kumaş yapım metotları uygulamaları
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
13. Hafta
Sene sonu Sergimiz için biriktirdiğimiz tüm eskiz çalışmalarından seçim yaparak bir araya ortak panolarımızın oluşturulması ve takım çalışması deneyimin kazandırılması.Sergileme, asma için seçilen; yan yana getirilen işlerin değerlendirilmesi sürecinde farkındalık ve özgüven geliştirme. Sektörde yer-edinme sürecinde donanım kazanma adına el-becerilerimizi geliştirme.
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
14. Hafta
Tasarım nesnelerinin sadece giyim ve moda alanlarında olmadıklarının farkındalığı ile yaratıcı uygulamalarımızda sınırsız esinlenme kaynağı yaratabilme yeti ve becerisi.Tüm bu ana başlıklara ilave, ekleme ve kesinti dersin öğrenci eğitmen ilişkisindeki karşılıklı akışa göre değişikliklerle revize edilecek esneklik taşıması ve sıralamalarda yer değiştirerek daha fazla verimli kılınmasına gidile bilineceği var sayılmalıdır.
Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
...
17. Hafta
Final
...
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım
11
10
Final
1
90
ÖÇ-1
Tasarım kavramlarını açıklayabilir.Tasarımında renk zıtlıklarını uygular.Tasarımında biçim ve mekan ilişkisini kurar.Tasarımında doku farklılıklarını görselleştirir.
ÖÇ-2
Tasar Ögelerini açıklayabilir. Nokta, çizgi gibi tasar öğelerini tanımlar. Düzlem, biçim gibi tasar öğelerini tanımlar. Renk-doku-ışık-gölge gibi tasar öğelerini tanımlar. Ölçü-oran-aralık gibi tasar öğelerini tanımlar.
ÖÇ-3
Tasar İlkelerinin neler olduğunu açıklayabilir. Tekrar-Ritim tasar ilkelerini tanımlar. Uygunluk-Zıtlık gibi tasar ilkelerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.