Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEMEL TASARIM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT2005 2 TEMEL TASARIM 2/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Kumaş Manipülasyonu ve Yüzey Doku Çalışmaları ile Öğrencilerimizin Malzeme Bilgisi adına daha güçlü donanım kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar ...
Eş Koşullar ...
Özel Koşullar ...
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Hilal Yıldız Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Salı 09:00-12:45 B Grubu Salı 13:00-16:45 4B07 İncirli Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Selçuk Gürışık Salı 10:00-12:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
Temel Kaynaklar -Gökaydın, N. 2002. “Temel Sanat Eğitimi”, Ankara

-Odabaşı, H, A. 1996. “Grafikte Temel Tasarım”, İstanbul.
-Işıngör, M. 1986, “Temel Sanat Eğitimi ” Ankara
-Güler Ertan - Emin Sansarcı Görsel Sanatlarda Anlam Ve Algı 2017 Alternatif Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
-Seçkinöz, M. Alparslan, S. Komşuoğlu, Ş. İmer, A. Ve Etike, S. 1986, ” Süsleme Resmi Ve Süsleme Sanatları Tarihi” Ankara
-Yurtsever, H. 1988. “Uygulamalı Estetik”, Ankara.
-Ersoy, A. 1995. “Sanat Kavramlarına Giriş”, İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İzlenimciler ve Sanatlarının Tasarıma, Modaya etkileri; kumaş desenlerinin farklılığı Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
2. Hafta Post İzlenimciler; Matisse ve Modernizm Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
3. Hafta Vincent Van Gogh ve kendi kendine sanat öğrenme; Psikolojik rahatsızlıklarda Sanat Terapisi Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
4. Hafta Cezanne ın Sanatı ve Fotoğraf Kamerası öncesi sonrası Resim Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
5. Hafta Desen ve Motiflerde Sanat Akımlarının etkileri, Moda Kumaşı değişim ve akımları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
6. Hafta Yaprak, Doğadan en temel birimden yola çıkarak desen/tasarım kaynakçası kullanma yöntembilim Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
7. Hafta Yüzey doku çalışmaları ve teknolojileri ile özgün kumaşlar yaratabilme Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
8. Hafta Farklı disiplinlerdeki Tasarım Uygulamaları (Bale, Sinema ve Tiyatro) ile Moda Tasarımını zenginleştirecek uygulamalar elde edebilme Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
9. Hafta Çizim ve uygulamalar ile farklı kumaş-desenleri elde etme yöntemleri Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
10. Hafta Keçe ve dokuma olmayan yüzeylerden yola çıkarak Moda Kumaşı Uygulamaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
11. Hafta Baskı, El-kumaş boyama teknikleri uygulamaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
12. Hafta Aplike, nakış ve kolaj çalışmaları ile farklı sanatsal kumaş yapım metotları uygulamaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
13. Hafta Sene sonu Sergimiz için biriktirdiğimiz tüm eskiz çalışmalarından seçim yaparak bir araya ortak panolarımızın oluşturulması ve takım çalışması deneyimin kazandırılması.Sergileme, asma için seçilen; yan yana getirilen işlerin değerlendirilmesi sürecinde farkındalık ve özgüven geliştirme. Sektörde yer-edinme sürecinde donanım kazanma adına el-becerilerimizi geliştirme. Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
14. Hafta Tasarım nesnelerinin sadece giyim ve moda alanlarında olmadıklarının farkındalığı ile yaratıcı uygulamalarımızda sınırsız esinlenme kaynağı yaratabilme yeti ve becerisi.Tüm bu ana başlıklara ilave, ekleme ve kesinti dersin öğrenci eğitmen ilişkisindeki karşılıklı akışa göre değişikliklerle revize edilecek esneklik taşıması ve sıralamalarda yer değiştirerek daha fazla verimli kılınmasına gidile bilineceği var sayılmalıdır. Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final ...
17. Hafta Final ...
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 11 10
Final 1 90


ÖÇ-1Tasarım kavramlarını açıklayabilir.Tasarımında renk zıtlıklarını uygular.Tasarımında biçim ve mekan ilişkisini kurar.Tasarımında doku farklılıklarını görselleştirir.
ÖÇ-2Tasar Ögelerini açıklayabilir. Nokta, çizgi gibi tasar öğelerini tanımlar. Düzlem, biçim gibi tasar öğelerini tanımlar. Renk-doku-ışık-gölge gibi tasar öğelerini tanımlar. Ölçü-oran-aralık gibi tasar öğelerini tanımlar.
ÖÇ-3Tasar İlkelerinin neler olduğunu açıklayabilir. Tekrar-Ritim tasar ilkelerini tanımlar. Uygunluk-Zıtlık gibi tasar ilkelerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3