Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.

Kariyer planlama nedir? Kariyer planlama ve gelişimi konusunda farkındalık yaratmak
Kariyer safhaları
Mesleki eğilimler ve meslek örnekleri
Dünyadaki kariyer eğilimleri
iş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
Etkili bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgilendirme
İnternet kanalı ile ilgili iş başvurusu ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının incelenmesi
Performans yönetiminin esasları ve çalışanların gelişimine etkisi
Zaman yönetimi nedir? Nasıl etkin kullanılır?
Mesleki etik
Sözlü ve yazılı iletişim esasları
İş dünyasından profesyonel bakış
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kariyer Yönetimi nedir?
2. Hafta Kariyer Planlama ve Gelişimi
3. Hafta Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek
4. Hafta Dünyaki kariyer eğilimleri
5. Hafta İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
6. Hafta İş dünyasından profesyonel ziyaretçi
7. Hafta Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
8. Hafta Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler
9. Hafta Europass özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusundabulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek.
10. Hafta Performans Yönetiminin temel kavramları
11. Hafta Zaman yönetimi
12. Hafta Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek?
13. Hafta Sözlü ve yazılı iletişim
14. Hafta İlişki yönetimi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Derse Devam / Katılım 1 50


ÖÇ-1İş dünyasındaki farkındalık oluşturmak
ÖÇ-2Kariyer planlamadaki sorunları ve fırsatları seçmek
ÖÇ-3İş dünyasındaki profesyonellerin deneyimlerini öğrenciler ile paylaşmak
ÖÇ-4Öğrencilere Kariyer planlamada yeteneklerini, güçlü yönlerini ve ilgi alanlarını belirlemenin önemini vurgulamak
ÖÇ-5Öğrencilerin kendi etkin kariyer planlarını oluşturmalarını sağlamak
ÖÇ-6Yeni mezunlar için gerçekçi kariyer hedefleri belirlemek
ÖÇ-7Öğrencilere etkin bir özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlatmak
ÖÇ-8Öğrencilere iş görüşmelerindeki performanslarını artırmak için ipuçları vermek; üslup, kıyafet, vücut dili, konularında bilgilendirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--