Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MODA VE GİYSİ TARİHİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT1000 1 MODA VE GİYSİ TARİHİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Moda tarihini etkileyen temel etkenleri ve değişimleri dönemin sanatsal üslubu ile ilişkilendirerek, modanın tarihsel boyutu çerçevesinde, günümüze kadar geçirmiş olduğu evrelerini kronolojik olarak sıralamak.
Ön Koşullar ...
Eş Koşullar ...
Özel Koşullar Derse düzenli olarak katılım sağlanmalıdır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar ...
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 13:00-14:45 İncirli Kampüs, 4B09
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan Cuma 13:00-14:45 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sunu,Anlatım
Temel Kaynaklar

- Barbarosoğlu, K,F , ( 2004), Modernleşme Sürecinde Moda Ve Zihniyet, İz Yayıncılık, İstanbul.

- Koç, F, Koca, E, (2006) “Türk İnsanının Cumhuriyet Dönemi İle Başlayan Giyim-Kuşamda Çağdaşlaşma Süreci” Tekstil Maraton, Eylül-Ekim, 86: 42-53

- İlbeyi Ö, (2008) Moda Ve Yaşam,

- Onur, N, ( 2004), Moda Bulaşıcıdır, Epsilon Yayınları, İstanbul

- Cassin J-Scott, (1998) Costume And Fashion From 1066 To The Present, Londra 

- Laver J. , (1996) Costume And Fashion, Londra,

- Tungate M, (2006), Armaniden Zaraya, Modada Marka Olmak, Rota Yayınları, İstanbul

Diğer Kaynaklar ...
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Modanın tanımı, modayı etkileyen unsurlar, moda kuramı Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2. Hafta Tarih öncesi devirlerde giyim kuşam Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3. Hafta İlk çağda giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4. Hafta Orta çağ da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5. Hafta Orta çağ da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6. Hafta Yeni çağda giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7. Hafta Yeni çağda giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8. Hafta Yakın çağ 18. Yy da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9. Hafta Yakın çağ 19.yy da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10. Hafta Yakın çağ 20.yy da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11. Hafta Yakın çağ 20.yy da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12. Hafta Yakın çağ 21.yy da giyim özellikleri ve moda akımları Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13. Hafta Günümüz modası, çağımızda moda anlayışı Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14. Hafta Günümüz modası, çağımızda moda anlayışı Düz anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta Final Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Giyim ve moda tarihi genel bilgilerine sahip olur.
ÖÇ-2İlk çağdan itibaren dönemlere ait giyim stilleri bilir ve ayırt eder.
ÖÇ-3Dönemlerin giysi özelliklerine ait aksesuarlarını bilir.
ÖÇ-4Tarihsel değişimin, toplumsal olayların giyim kuşam üzerindeki etkisini fark eder
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4