Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TEKSTİL TEKNOLOJİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT1002 1 TEKSTİL TEKNOLOJİSİ 2/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Moda Tasarım Bölümünde eğitim- öğretim gören öğrencilere, tekstil ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi, tekstil işletmelerinde uygulanan işlemler hakkında bilgi sahibi olması, giyim ürünleri ile tekstil ürünleri arasındaki iş akışının öğretilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda; doğal, rejenere ve sentetik elyaf bilgisi, bu elyaflardan iplik üretimi, tekstil yüzey üretimi, apre, baskı boyama teknolojileri hakkında bilgileri verilecektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 13:00-16:45. İncirli Kampüs, 4B08
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan. Perşembe 10:00-14:00. İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 63
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Buluş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar -Gürcüm H. Banu (2014) ,Tekstil Malzeme Bilgisi,1.Basım, Kerasus

-Şeber B (2007)  "Kumaş Yapı Bilgisi", Bursa, MEB

-Dayıoğlu H.,(1998) Lif Teknolojisi Ders Notları ,istanbul,İTU.Tekstil Müh

-Kaya F.ve Yazıcıoğlu,,(1998) Lif Teknolojisi ,Ankara,Seçkin Ofset Matbaacılık
-Yılmaz, Ş.(2004) ,Tekstil Bilgisi, Denizli,  Bilal ofset Matbaacılık, Üniversite ders notları
 
Diğer Kaynaklar ...
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanımı ve genel bilgiler. Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
2. Hafta Lif teknolojisine giriş, liflerin fiziksel ve kimyasal özellikleri Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
3. Hafta Liflerin sınıflandırılması, bitkisel ve hayvansal lifler Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
4. Hafta Yapay lifler, rejenere ve sentetik lifler Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
5. Hafta Lifleri tespit etme yöntemleri Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
6. Hafta İplikçilik, ipliğin genel özellikleri tur ve büküm Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
7. Hafta İplik numaralandırma sistemleri, Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
8. Hafta Pamuk ve Yün iplikçiliği Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
9. Hafta Ara sınav Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
10. Hafta Kullanım alanlarına göre iplik çeşitleri Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
11. Hafta Tekstil terbiye işlemleri, Ön terbiye Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
12. Hafta Tekstilde apre işlemleri Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
13. Hafta Tekstil terbiye işlemleri boya-baskı Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
14. Hafta Genel Tekrar Sunuş yoluyla öğretim, Sunu, Sokrat metodu
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta Final Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tekstil üretim süreçleri ve giyimle olan ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-2Baskı tekniklerini bilir
ÖÇ-3Kumaş üzerine uygulanmış olan baskı tekniğini tespit eder
ÖÇ-4Apre çeşitlerini bilir
ÖÇ-5Tekstil ve iplik teknolojisi ile ilgili bilgi sahibi olur
ÖÇ-6Dikiş ipliklerini bilir
ÖÇ-7Lifleri ayırt edebilir
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7