Bu ders ile öğrenciye çocuk koleksiyon oluşum süreçlerinin, çocuk giyiminde ürünlerin ergonomi beden algısının temel özelleklerini öğretilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Nilgün Demirhan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A-B Grubu Çarşamba 09:00-11:45, 4B08, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Nilgün Demirhan Çarşamba 13:00-15:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar
Sue Jenkyn Johns, Moda Tasarımı, Kreasus Yayınları, İstanbul 2013 ISBN 6055225124
Diğer Kaynaklar
Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Literatür Yayıncılık, İstanbul 2014 ISBN 9789750406584
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bebek ve çocuk vücut oranlarının öğrenilmesi
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
2. Hafta
Bebek ve çocuk kumaş yapılarının öğrenilmesi. Bebek ve çocuk giyiminde aksesuar kullanımı
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
3. Hafta
Yılın bebek ve çocuk giyim trendleri. Bebek ve çocuk giyim markalarının pazar araştırması
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
4. Hafta
Bebek ve çocuk giyimi için pazarlama stratejileri.
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
5. Hafta
Koleksiyon ön hazırlık araştırması
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
6. Hafta
Koleksiyon hikaye panosunun hazırlaması
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
7. Hafta
Eskiz çizimlerinin hazırlanması
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
8. Hafta
Eskiz çizimlerinin firmaya sunulması. Malzeme, renk, baskı detaylarının belirlenmesi
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
9. Hafta
Koleksiyon parçalarının artistik ve teknik çizimlerinin hazırlanması
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
10. Hafta
Belirlenen modelin ürün dosyasının tamamlanması. Belirlenen yaş grubuna göre temel kalıp çalışması ve model uygulamaların tamamlanması
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
11. Hafta
Koleksiyonların üretim sürecine geçilmesi
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
12. Hafta
Koleksiyonların üretim süreci.
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
13. Hafta
Koleksiyonların üretim süreci.
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
14. Hafta
Koleksiyonların son kontrolü ve sunum
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
Final
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Çocuk ölçülerini öğrenir
ÖÇ-2
Çocuk ve bebek giyiminin yetişkin giyiminden farklarını kavrar
ÖÇ-3
Çocuk ve bebek giyiminde kullanılan kumaşları öğrenir
ÖÇ-4
Çocuk ve bebek giyim koleksiyon hazırlamayı öğrenir
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.