Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇOCUK GİYİM TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0016 ÇOCUK GİYİM TASARIMI 2/1/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye çocuk koleksiyon oluşum süreçlerinin, çocuk giyiminde ürünlerin ergonomi beden algısının temel özelleklerini öğretilmesi hedeflenmektedir.
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Nilgün Demirhan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A-B Grubu Çarşamba 09:00-11:45, 4B08, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Nilgün Demirhan Çarşamba 13:00-15:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar Sue Jenkyn Johns, Moda Tasarımı, Kreasus Yayınları, İstanbul 2013 ISBN 6055225124
Diğer Kaynaklar  Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Literatür Yayıncılık, İstanbul 2014 ISBN 9789750406584
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bebek ve çocuk vücut oranlarının öğrenilmesi Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
2. Hafta Bebek ve çocuk kumaş yapılarının öğrenilmesi. Bebek ve çocuk giyiminde aksesuar kullanımı Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
3. Hafta Yılın bebek ve çocuk giyim trendleri. Bebek ve çocuk giyim markalarının pazar araştırması Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
4. Hafta Bebek ve çocuk giyimi için pazarlama stratejileri. Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
5. Hafta Koleksiyon ön hazırlık araştırması Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
6. Hafta Koleksiyon hikaye panosunun hazırlaması Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
7. Hafta Eskiz çizimlerinin hazırlanması Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
8. Hafta Eskiz çizimlerinin firmaya sunulması. Malzeme, renk, baskı detaylarının belirlenmesi Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
9. Hafta Koleksiyon parçalarının artistik ve teknik çizimlerinin hazırlanması Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
10. Hafta Belirlenen modelin ürün dosyasının tamamlanması. Belirlenen yaş grubuna göre temel kalıp çalışması ve model uygulamaların tamamlanması Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
11. Hafta Koleksiyonların üretim sürecine geçilmesi Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
12. Hafta Koleksiyonların üretim süreci. Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
13. Hafta Koleksiyonların üretim süreci. Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
14. Hafta Koleksiyonların son kontrolü ve sunum Sunuş Yoluyla Öğretim, Sunu, Sokrat Metodu
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta Final Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Çocuk ölçülerini öğrenir
ÖÇ-2Çocuk ve bebek giyiminin yetişkin giyiminden farklarını kavrar
ÖÇ-3Çocuk ve bebek giyiminde kullanılan kumaşları öğrenir
ÖÇ-4Çocuk ve bebek giyim koleksiyon hazırlamayı öğrenir
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4