-Pazarlama İlkeleri, Prof . Dr. İsmet Mucuk , Türkmen Kitapevi, İstanbul 2017
--Çivitçi.Ş.(2004)" Moda Pazarlaması "Asil Yayıncılık ,Ankara
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Moda ve hazır giyimde pazarlama hakkında genel bilgiler
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye de hazır giyim moda sektörü pazar yapısı
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
3. Hafta
Pazarlama araştırmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
4. Hafta
Pazarlama araştırmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
5. Hafta
Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
6. Hafta
Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
7. Hafta
Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
8. Hafta
Ara sınav
...................
9. Hafta
Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
10. Hafta
Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
11. Hafta
Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
12. Hafta
Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
13. Hafta
Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
14. Hafta
Moda endüstrisinin yapısı ve hızlı moda -pazarlama
Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısınıi bilir
ÖÇ-2
Dünyada ve Türkiye de hazır giyim moda sektörü pazar yapısının farkına varır
ÖÇ-3
Ürün oluşturma ve marka çalışmalarınında uygulanan stratejileri bilir
ÖÇ-4
Fiyatlandırma çalışmalarını bilir
ÖÇ-5
Dağıtım kanallarını tanır
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.