Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA İLKELERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0537 PAZARLAMA İLKELERİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin Hazır Giyim Sektörü nün moda pazarlama yapısı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör. Emine ANIK, Pazartesi, İncirli Yerleşkesi, 4A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnek Olay Analizi
Temel Kaynaklar -Pazarlama İlkeleri, Prof . Dr. İsmet Mucuk ,  Türkmen Kitapevi, İstanbul 2017

--Çivitçi.Ş.(2004)" Moda Pazarlaması "Asil Yayıncılık ,Ankara
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Moda ve hazır giyimde pazarlama hakkında genel bilgiler Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
2. Hafta Dünyada ve Türkiye de hazır giyim moda sektörü pazar yapısı Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
3. Hafta Pazarlama araştırmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
4. Hafta Pazarlama araştırmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
5. Hafta Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
6. Hafta Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
7. Hafta Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
8. Hafta Ara sınav ...................
9. Hafta Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
10. Hafta Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
11. Hafta Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
12. Hafta Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
13. Hafta Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
14. Hafta Moda endüstrisinin yapısı ve hızlı moda -pazarlama Sunuş yoluyla öğretim//sunu/sokrat metodu, beyin fırtınası,gözlem inceleme
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısınıi bilir
ÖÇ-2Dünyada ve Türkiye de hazır giyim moda sektörü pazar yapısının farkına varır
ÖÇ-3Ürün oluşturma ve marka çalışmalarınında uygulanan stratejileri bilir
ÖÇ-4Fiyatlandırma çalışmalarını bilir
ÖÇ-5Dağıtım kanallarını tanır
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5