Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DENİM TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0015 DENİM TASARIMI 2/1/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Dünya giyim endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen denim ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Bu alanda çalışmayı düşünen öğrencilerin ürünün teknik özelliklerine hakimiyetlerini arttırmak ve tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlaması amacıyla ders COLİNS tarafından planlanmaktadır.

Ders dönem boyunca COLİNS in tüm ekibi tarafından yürütülmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse düzenli olarak katılım sağlanmalıdır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gülendam Bal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A-B Grubu Cuma 14:00-16:45 4B08 İncirli Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Gülendam Bal Cuma 14:00-16:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, İşletmecilik Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunuş Yoluyla Öğretim,Sunu,Sokrat Metodu,Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar
Chauncey, Barb, 2008, Denim by Design, NY Mars, Graham (2007)

Denim A Visual History of the World’s Most Legendary Fabric, London Mars, Graham (2002) Denim:

From Cowboys to Catwalk, London Miller, Daniel, 2005)

Global Denim, UK Metric Pattern Cutting for Women's Wear (Winifred Aldrich)
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Amacı, Denim’in tanımı / tarihi Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
2. Hafta Denim Modası nasıl belirlenir / nasıl Dünya'ya yayılır ? Ve takibi, Denim Fuar/Şehirler, Denim Markaları Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
3. Hafta Markalarda tasarımcının rolü, Denim markalarının işleyişi, Türkiye'deki denim sektörü Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
4. Hafta Moodboard oluşturma, Koleksiyon oluşturma, Pafta oluşturma Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
5. Hafta COLİN'S Merkez Ofise ziyaret Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
6. Hafta Denim Kumaş Tanımı, Denimde Kullanılan Elyaflar ve İplikler, Denim  Dokuma Teknikleri Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
7. Hafta ÇALIK Denim Showroom Ziyareti Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
8. Hafta Denim  Boyama Teknikleri, Denim Finish İşlemleri, Denim  Kumaşta Sürdürülebilirlik ve İnovasyonlar Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
9. Hafta Denim ürünlerinde fit ve ürün çeşitleri, Denim ürünlerinde kalıp, pastal ve aksesuarlar
10. Hafta Denimde Yıkama prosesleri, Kuru işlemler, Islak işlemler Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
11. Hafta Dikim prosesleri, Kesim-Kalıp prosesleri, Yıkama prosesleri, Finish prosesleri, Showroom düzenleme Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
12. Hafta Avcılar Eroğlu firma ziyareti Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
13. Hafta Denim Perakendesinde Satınalma süreçleri, Buyer ve Merchandiser'ın rolü ve Ürün Yönetimindeki Yeri Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
14. Hafta Denimde Sürdürülebilir tasarımlar, Upcycle ve Recycle, Final projesi ön kontrol ve kritiklerin düzeltilmesi Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta Final Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Denim siluetlerini tanıma
ÖÇ-2Denim teknik çizim sayfası hazırlayabilme
ÖÇ-3Denim siluetlerine uygun kalıp değişikliklerini yapabilme
ÖÇ-4Denimde fit kaynaklı hataları tanıyıp giderecek önerilerde bulunabilme
ÖÇ-5Denim üretimi için gereken makineleri tanıyabilme, kullanabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5