Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


GİYSİ TASARIM ATÖLYESİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT2001 2 GİYSİ TASARIM ATÖLYESİ I 2/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin hayal gücünü ve tasarım kabiliyetini geliştirmek, koleksiyon hazırlama aşamalarını kavramasını sağlamak ve orjinal ürünler ortaya çıkartabilmesini sağlamak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gökhan Yavaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Çarşamba 09:00-12.45, B Grubu Çarşamba 13:00-16.45 4B07 İncirli Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Gökhan Yavaş Çarşamba 12:00-13:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, İşletmecilik Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Araştırıp İnceleme
 
Temel Kaynaklar - 9 HEADS’ A Guide to drawing fashion by Nancy Riegelman,2006
- FİGURE DRAWİNG FOR FASHİON DESİGN, The Pepin Press, Elisabetta Drudi- Tızıana Pacı
- Colors for modern fashion, Drawing Fashion With Colored Markers- Nancy Rıegelman Nine Heads Media
- Fashion İllustratör – Bethan Morris- Portfolio – Laurence King
- Fashion Concept to Catwalk- Pageone 2008
- Fashion Reinvented 2007 Pageone
- Textile Designs- Meller Elffers – Abrams
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Alanda Gerçekleştirilen Öğrenci Mezuniyet Defilelerinin İncelenmesi ve Güncel Defileler Üzerinden Trend Analizi Yapılması, Giysi Tasarımında Gruplandırma Esaslarının Benimsenmesi Ders içeriği : PARSONS ve CSI güncel öğrenci mezuniyet defilelerinin izlenmesi ve böylece öğrencilere kendilerini kıyaslayabilecekleri doğru örneklerin sunulması. Ardından giysi tasarımında ve tekstil markalaşmasında kullanılan gruplandırma yöntemlerinin aktarılması. Ardından 1 adet güncel tasarımcı defilesinin sınıfta hoca tarafından incelenip analiz edilmesi. Verilecek ödev : - Her öğrencinin 1 tasarımcı seçerek en güncel defilesini inceleyip, analiz etmesi ve sınıfta sunması. - PARSONS 2017 defilesindeki tasarımların www.vogue.com üzerinden tek tek incelenmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Defile Analiz Sunumları Ders içeriği : Öğrenci sunumlarının tüm sınıf tarafından izlenmesi ve tartışılması. Defile Analiz Sunumları Ders içeriği : Öğrenci sunumlarının tüm sınıf tarafından izlenmesi ve tartışılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Defile Analiz Sunumları Ders içeriği : Öğrenci sunumlarının tüm sınıf tarafından izlenmesi ve tartışılması. Ardından sezon trend analizinin nasıl yapılacağının öğretim görevlisi tarafından örneklerle anlatılması. Verilecek ödev : Öğrencileri 5-6 kişilik gruplar halinde bölerek, her bir gruba farklı çizgideki tasarımcıların verilip, ortak sezon trend analizi sunumlarının hazırlanması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Sezon Trend Analiz Sunumları Ders içeriği : Öğrenci gruplarının sunumlarını yapması ve sunumların diğer öğrenciler tarafından izlenmesi, tartışılması. Verilecek ödev : Trend Öngörüsü ve Moda Dinamikleri tezinin okunup, özet rapor çıkarılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Esin Kaynağının Ürüne Nasıl Dönüştürülebileceğinin İncelenmesi, Tasarım İlkeleri ve Yeni Giysi Üretme Düzen Sistemlerinin Örneklerle Aktarılması Ders içeriği : `Esin Kaynağı Nasıl Ürüne Dönüşür/Dönüşmez` konusunun örneklerle aktarılması. Arından Genel Tasarım İlkeleri, Yaratıcılık Esasları, Giysi Tasarımında Yeni Giysi Üretme Düzen Sistemlerinin örnekli anlatımla aktarılması. Verilecek ödev : - Derste öğretim görevlisi tarafından sunum halinde gösterilmiş olan Yeni Giysi Üretme Düzen Sistemleri maddelerindeki örneklere uygun, her bir maddeye en az 3 farklı tasarımcıdan örnekler bulunup tasarımcı isimleriyle birlikte sunum haline getirilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Moodboard Örnekleri Ders içeriği : Ögrencilerin gecen hafta verilen örnekli sunumlari gerçekleştirmesi. Ardından moodboard örneklerinin gösterilmesi ve her bir öğrencinin güncel bir tasarımcı koleksiyonu seçerek o koleksiyonun temasını belirlemesi, koleksiyon ismi ve hikayesi ile koleksiyonun moodboard’unu oluşturması. Verilecek ödev : Moodboardların en az 2 adet olacak şekilde A3 boyutunda tamamlanması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Koleksiyon İçerik Dökümanı Ders içeriği : Yapılan moodboardların kontrolü. Ardından seçilen tasarımcı koleksiyonunun müşteri profili, trend çizgisi, yeni yaratma düzen sistemlerinden hangilerini kapsadığı, olası tüketici profili, olası fotoğraf çekimi ve olası satış noktaları örneklerinin bulunup dosya haline getirilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta ARA SINAV Sınav Dosyası Tesliminde Bulunması Gerekenler ve Notlar: - İkinci hafta yapılan tasarımcı koleksiyon inceleme sunumu (%15) - Dördüncü hafta yapılan grup çalışması sezon trendleri analiz sunumu (%15) - Yeni Yaratma Düzen Sistemleri Maddeleri Ödevi(%30) - Moodboardlar (%30) - Koleksiyon İçerik Dökümanı (%10) !!! Tüm çalışmaların tek tek fotoğraflanıp CATS’e aktarımı ve Vize Dosyası olarak teslimi gerekmektedir.!!! Sınavın ardından tema belirlenip öğrencilere aktarılacak ve bir sonraki hafta için öğrencilerin görsel, fikir, hikaye ile gelmesi beklenecek.
9. Hafta Tema Fikirlerinin Kontrolü Ders içeriği : Vize gününde bahsedilen temaya ait orijinal fikir, hikaye ve görsellerin kontrolü ve onaylanmasının ardından öğrencilerin bu verilerle moodboard oluşturması. Verilecek ödev : Moodboardların tamamlanması. Tema görselleri ve renklerine uygun kumaş ve malzeme araştırılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Moodboard ve Malzemelerin Kontrolü Ders içeriği : Geçen hafta ödev olarak verilen moodboardların ve malzemelerin kontrolü ve arından temaya uygun 45 adet eskiz çalışmalarına başlanması. Verilecek ödev : Eskiz çalışmalarına devam edilmesi. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Eskiz Çalışması Ders içeriği : 45 adet eskizin kontrolü ve içlerinden koleksiyonu oluşturabilecek 10 adetinin seçilmesi ve sıralanması. Verilecek ödev : 10 adet seçilmiş eskizin A3 boyutundaki Canson kağıtlara illüstrasyon yöntemiyle aktarılması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta İllüstrasyonların Kontrolü Ders içeriği : Renkli illüstrasyonlara devam edilmesi. Verilecek ödev : Renkli illüstrasyonların tamamlanması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta İllüstrasyonların Tamamlanması Ders içeriği : İllüstrasyonların kontrolü. Verilecek ödev : 10 adet tasarımın her biri bir A4 Canson`da olacak şekilde teknik föyünün hazırlanması. Koleksiyonların içerik dökümanlarının hazırlanması. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Teknik Föy ve İçerik Dökümanlarının Kontrolü Ders içeriği : Ödev olarak verilen teknik föylerin ve koleksiyon içerik dökümanlarının kontrolü. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Sınav Dosyası Tesliminde Bulunması Gerekenler ve Notlar: - Moodboardlar ve Malzemeler (%25) - 45 adet eskiz (%25) - 10 adet renkli illüstrasyon (%35) - Teknik Çizim Föyleri (%10) - Koleksiyon İçerik Dökümanı (%5) !!! Tüm çalışmaların tek tek fotoğraflanıp CATS’e aktarımı ve Final Dosyası olarak teslimi gerekmektedir.!!! Final
17. Hafta ...
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tasarım ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme
ÖÇ-2Giysi Tasarım esaslarını uygulayabilme
ÖÇ-3Kumaş ve giysi çizimlerini yapabilmek
ÖÇ-4Kreasyonlarda malzeme bütünlüğünü sağlayabilmek
ÖÇ-5Özgün kreasyonlar elde edebilme
ÖÇ-6Giysi formlarını tamamlayan aksesuarları çizebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6