Dünya ev tekstili endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen ev tekstili ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Bu alanda çalışmayı düşünen öğrencilerin ürünün teknik özelliklerine hâkimiyetlerini arttırmak ve tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlaması planlanmaktadır
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan Salı 09:00-11:45 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Gösterip Yaptırma
Temel Kaynaklar
AYDINLI, Semra, Mimarlıkta Görsel Analiz, İ.T.Ü Mimarlık Fakültesi Yay., İstanbul, 1992.
BASER, Güngör, Dokuma Teknigi ve Sanatı, Temel Dokuma Teknigi ve Kumas Yapıları, Cilt I, Punto Yay. Ltd., İzmir, 2004.
ÇAGLARCA, Saadettin, ‘ Renk Ve Armoni Kuralları’, İnkılap Yay., İstanbul, 1993.
KALINKARA, Velittin, Konutta İç Dekorasyon, Mühendislik, Mimarlık Yay., Teknik Yayınevi, Ankara, 2001.
KANLIK, Ercüment, Renklerin Armoni Sistemleri, İTÜ Matbaası, İstanbul, 1964.
KAPTAN, B. Burak, İç Mekânın Niteligini Belirleyen Ögelerin Görsellik Kazanmasını Saglayan Olusumlar, Anadolu Sanat Dergisi, Sayı:11, 2001.
ÖZBUDAK, Y.B, GÜMÜS B., İç Mekan Aydınlatmasında Renk Ve Aydınlatma
Sistemi İliskisi, D.Ü. II. Ulusal Aydınlatma Sempozyumu, 2003
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ev tekstili sektörü genel bilgileri/ürün grupları sınıflandırılması
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta
Ev tekstili –tekstil- mekan ilişkisi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta
Ev tekstilinde trend takibi güncel eğilimler
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta
Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen örnek ürün gruplarının, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, pazarlama ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta
Ev tekstili ürünlerinden koleksiyon oluşturma süreci ev tekstilinde benzer üretim süreçleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta
Ev tekstili ürünlerinden koleksiyon oluşturma süreci ev tekstilinde özgün ürün tasarım koleksiyon oluşum süreçleri
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta
Ara sınav
...
8. Hafta
Dönemin moda eğilimlerinin incelenmesi ve belirlenen bir alan için güncel eğilimlere uygun mekan ve konu seçimi,
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
9. Hafta
Belirlenen konuya uygun moodboard/renk panosunun hazırlanması
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta
Belirlenen konuya uygun kumaş kalitelerinin belirlenmesi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta
Belirlenen konuya uygun desenlerin çizimi kompozisyonlar
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta
Koleksiyonun varyant çalışması
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta
Koleksiyonun sunuma hazırlanması tasarımların mekana giydirilmesi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta
Koleksiyonun sunum portfolyosunun hazırlanması
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Ev tekstili sektörünü tanıma
ÖÇ-2
Ev tekstili ürün gruplarını kavrayabilme
ÖÇ-3
Ev tekstili ürünlerinde koleksiyon oluşturma sürecini bilme
ÖÇ-4
Ev tekstili ürünlerinde koleksiyon oluşturma sürecini bilme
ÖÇ-5
İç mekân ürünlerinde tasarım ürünlerini tasarlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.