Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MODA MARKA VE STİL İLİŞKİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0013 MODA MARKA VE STİL İLİŞKİSİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Moda sektöründe deneyimli bir sektör çalışanı veya bir moda markası sahibi olmak isteyenler için marka yönetimi üzerine stratejik kararlar almak, var olan markayı geliştirmek ya da yeni bir marka kurmak için gereken adımların benimsetilmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Nilgün Demirhan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Nilgün Demirhan Cuma 14:00-17:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
Temel Kaynaklar  -Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2004 ISBN 9789750502958

-Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Basım Yayın, İstanbul 2013 ISBN 9786055187491

-Prof. Dr. Ziynet Öndoğan ve Dr. Ece Nükhet Öndoğan, Moda ve Marka
-Çakır, Ö. (2002). Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
 
-Garcia, N. (2010).,TheLittle Black Book of Style, HarperCollins.
 
-Garcia, N. (2009). The Style Strategy: A Less-Is---MoreApproachtoStayingChicandShopping Smart, HarperCollins.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazar Araştırması Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
2. Hafta Tüketici Davranışları ve Eğilimler Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
3. Hafta Marka Stratejisi Geliştirme Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
4. Hafta Marka Kimliği Oluşturma Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
5. Hafta Marka Konumlandırma Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
6. Hafta Ürün Gamı Tanımlama Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
7. Hafta Ürün Fiyatlandırması Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta İletişim Stratejisi Oluşturma Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
10. Hafta Medyanın Etkin Kullanımı Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
11. Hafta Dijital İletişim Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
12. Hafta Moda Perakende Stratejisi Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
13. Hafta Stratejik Moda Satın Alması Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
14. Hafta Görsel İletişim, Görsel Mağazacılık Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Moda Pazarlamasının Tanımının Kavratılması
ÖÇ-2Marka Yönetiminin Tanımının Kavratılması
ÖÇ-3Moda Markaları ve Stratejilerinin Örneklemesi
ÖÇ-4Marka Kurmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktaların İncelenmesi
ÖÇ-5Marka Yönetimi Stratejik Planının Hazırlanması
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5