Moda sektöründe deneyimli bir sektör çalışanı veya bir moda markası sahibi olmak isteyenler için marka yönetimi üzerine stratejik kararlar almak, var olan markayı geliştirmek ya da yeni bir marka kurmak için gereken adımların benimsetilmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Nilgün Demirhan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Nilgün Demirhan Cuma 14:00-17:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
Temel Kaynaklar
-Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim Yayıncılık, İstanbul 2004 ISBN 9789750502958
-Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Basım Yayın, İstanbul 2013 ISBN 9786055187491
-Prof. Dr. Ziynet Öndoğan ve Dr. Ece Nükhet Öndoğan, Moda ve Marka
-Çakır, Ö. (2002). Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
-Garcia, N. (2010).,TheLittle Black Book of Style, HarperCollins.
-Garcia, N. (2009). The Style Strategy: A Less-Is---MoreApproachtoStayingChicandShopping Smart, HarperCollins.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazar Araştırması
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
2. Hafta
Tüketici Davranışları ve Eğilimler
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
3. Hafta
Marka Stratejisi Geliştirme
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
4. Hafta
Marka Kimliği Oluşturma
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
5. Hafta
Marka Konumlandırma
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
6. Hafta
Ürün Gamı Tanımlama
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
7. Hafta
Ürün Fiyatlandırması
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
İletişim Stratejisi Oluşturma
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
10. Hafta
Medyanın Etkin Kullanımı
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
11. Hafta
Dijital İletişim
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
12. Hafta
Moda Perakende Stratejisi
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
13. Hafta
Stratejik Moda Satın Alması
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
14. Hafta
Görsel İletişim, Görsel Mağazacılık
Düz anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Demonstrasyon
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Moda Pazarlamasının Tanımının Kavratılması
ÖÇ-2
Marka Yönetiminin Tanımının Kavratılması
ÖÇ-3
Moda Markaları ve Stratejilerinin Örneklemesi
ÖÇ-4
Marka Kurmada Dikkat Edilmesi Gereken Noktaların İncelenmesi
ÖÇ-5
Marka Yönetimi Stratejik Planının Hazırlanması
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.