Giysiyi tamamlayan takı, ayakkabı, çanta, şapka, eldiven gibi tamamlayıcı unsurlarla estetik ve fonksiyonel değerler katan aksesuarların deneysel bir anlatım içinde incelenmesi, bir temaya uygun olarak hazırlanan, farklı malzeme ve tekniklerin öğrenci tarafından araştırılması ve belli bir konuda özgün ürünler tasarlanması ve üretilmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Aksesuar tasarımının tanımı, moda tasarımı içindeki yeri ve önemi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta
Aksesuarların tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenler
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta
Aksesuar tasarım yöntemleri, biçimsel uygunluk ve malzeme uygunluğu
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta
Seçilen örnek ürünlerin, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta
Seçilen örnek ürünlerin, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta
Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta
Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta
Ara sınav
...
9. Hafta
Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta
Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta
Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta
Öğrenci sunumları ve kritikler
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta
Tematik aksesuar tasarım uygulamaları.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta
Tematik aksesuar tasarım uygulamaları.
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta
Final
Final Exam
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Özgün deneysel ve tematik aksesuar tasarımları hazırlayabilme ve sunabilir
ÖÇ-2
Aksesuar tasarımına uygun malzeme seçimi, malzemeye uygun tasarım ve uygulama yapabilir
ÖÇ-3
Aksesuar tasarım ve üretim yöntemlerini bilir
ÖÇ-4
Aksesuar tanımı, çeşitler, özellikleri, malzemeleri ve moda tasarımı içerisindeki yeri ve önemini bilir
ÖÇ-5
Aksesuar tasarımı, tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenleri bilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.