Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Giysiyi tamamlayan takı, ayakkabı, çanta, şapka, eldiven gibi tamamlayıcı unsurlarla estetik ve fonksiyonel değerler katan aksesuarların deneysel bir anlatım içinde incelenmesi, bir temaya uygun olarak hazırlanan, farklı malzeme ve tekniklerin öğrenci tarafından araştırılması ve belli bir konuda özgün ürünler tasarlanması ve üretilmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Aksesuar tasarımının tanımı, moda tasarımı içindeki yeri ve önemi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Aksesuarların tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenler Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Aksesuar tasarım yöntemleri, biçimsel uygunluk ve malzeme uygunluğu Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Seçilen örnek ürünlerin, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta Seçilen örnek ürünlerin, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Ara sınav ...
9. Hafta Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Deneysel aksesuar tasarım uygulamaları Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Öğrenci sunumları ve kritikler Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Tematik aksesuar tasarım uygulamaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Tematik aksesuar tasarım uygulamaları. Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Final Final Exam
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Özgün deneysel ve tematik aksesuar tasarımları hazırlayabilme ve sunabilir
ÖÇ-2Aksesuar tasarımına uygun malzeme seçimi, malzemeye uygun tasarım ve uygulama yapabilir
ÖÇ-3Aksesuar tasarım ve üretim yöntemlerini bilir
ÖÇ-4Aksesuar tanımı, çeşitler, özellikleri, malzemeleri ve moda tasarımı içerisindeki yeri ve önemini bilir
ÖÇ-5Aksesuar tasarımı, tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenleri bilir
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50