Öğrencilere, canlı ve cansız model inceleyerek, ölçü-oran ve kompozisyon kurallarına uygun biçimde, hareketsiz ve hareketli artistik figür çizimi yapabilme becerisi, hayal gücü ve yaratıcılığını geliştirerek, fikirlerini tasarımlarına aktarabilme yetisi, vücut ve giysi arasındaki ilişkileri inceleyerek, temel tasarım prensipleri çerçevesinde, giysiyi figüre doğru biçimde giydirme ve renklendirme hakkında deneyim kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kadın figürü ön-arka duruşu ve moda illüstrasyonu için uygun ölçüleri. Planlama, orantılama, denge, dönüş pozu, ayar
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta
Erkek figürü ön-arka duruşu ve moda illüstrasyonu için uygun ölçüleri. Planlama, orantılama, denge, dönüş pozu, ayar
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta
Genç ve çocuk figürü çizimi. 0-18 yaş arası
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta
Yakınlaştırma. Portre çalışması. Kadın-erkek-çocuk baş çizimi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta
El-ayak çizimi. El-Ayak Renklendirilmesi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta
Portre Renklendirilmesi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta
Giysi detaylarını çizmek. Temel giysi detayları ve silüetin teknik çizimi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta
Temel giysilerin figür üzerinde eskizi. Bedenin hareketi ve yerçekiminin kombine etkisi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
9. Hafta
Drape çizimleri: Figür üzerinde drape, büzgü, fırfır, çan, verev kesim, giysilerin figür üzerinde çizimi
Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.