Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı


Öğrencilere, canlı ve cansız model inceleyerek, ölçü-oran ve kompozisyon kurallarına uygun biçimde, hareketsiz ve hareketli artistik figür çizimi yapabilme becerisi, hayal gücü ve yaratıcılığını geliştirerek, fikirlerini tasarımlarına aktarabilme yetisi, vücut ve giysi arasındaki ilişkileri inceleyerek, temel tasarım prensipleri çerçevesinde, giysiyi figüre doğru biçimde giydirme ve renklendirme hakkında deneyim kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kadın figürü ön-arka duruşu ve moda illüstrasyonu için uygun ölçüleri. Planlama, orantılama, denge, dönüş pozu, ayar Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
2. Hafta Erkek figürü ön-arka duruşu ve moda illüstrasyonu için uygun ölçüleri. Planlama, orantılama, denge, dönüş pozu, ayar Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
3. Hafta Genç ve çocuk figürü çizimi. 0-18 yaş arası Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
4. Hafta Yakınlaştırma. Portre çalışması. Kadın-erkek-çocuk baş çizimi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
5. Hafta El-ayak çizimi. El-Ayak Renklendirilmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
6. Hafta Portre Renklendirilmesi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
7. Hafta Giysi detaylarını çizmek. Temel giysi detayları ve silüetin teknik çizimi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
8. Hafta Temel giysilerin figür üzerinde eskizi. Bedenin hareketi ve yerçekiminin kombine etkisi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
9. Hafta Drape çizimleri: Figür üzerinde drape, büzgü, fırfır, çan, verev kesim, giysilerin figür üzerinde çizimi Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
10. Hafta Renklendirme teknikleri. Başlangıç. Malzeme. Renkle çalışmak Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
11. Hafta Parlak renklendirmek. Parlaklığın fiziksel yapısı. Drape ve parlaklık. Parlak giysilerin renklendirilmesi. Özel detaylar. Aksesuarlar Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
12. Hafta Yünlü dokumaların renklendirilmesi. Düz yünlü dokumaların renklendirilmesi. Desenli yünlü dokumaların renklendirilmesi. Özel detaylar: palto, mont, kaban Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
13. Hafta Baskılıların renklendirilmesi. Motifler. Baskılı kumaşların renklendirilmesi. Özel detaylar: Çocuk giyimi, desenli kumaşlar Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
14. Hafta Transparan dokuların renklendirilmesi için temel prensipler. Özel detaylar: Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim
15. Hafta Final ...
16. Hafta ...
17. Hafta ...
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kadın-Erkek vücut oranlarını bilir.
ÖÇ-2Artistik figür çizimi ve renklendirmesini yapabilir
ÖÇ-3Artistik figürün el, yüz, ayak detaylarını çizebilir
ÖÇ-4Giysi modellerinin iki boyutlu çizimini kavrar.
ÖÇ-5Giysiyi figüre giydirerek çizimini yapabilir ve renklendirebilir
ÖÇ-6Giysinin doku detay çizimlerini ve renklendirmesini yapabilir. Karakalem çizim teknikleriyle detaylı figür oluşturabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60