Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Öğrencilere, canlı ve cansız model inceleyerek, ölçü-oran ve kompozisyon kurallarına uygun biçimde, hareketsiz ve hareketli artistik figür çizimi yapabilme becerisi, hayal gücü ve yaratıcılığını geliştirerek, fikirlerini tasarımlarına aktarabilme yetisi, vücut ve giysi arasındaki ilişkileri inceleyerek, temel tasarım prensipleri çerçevesinde, giysiyi figüre doğru biçimde giydirme ve renklendirme hakkında deneyim kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kadın figürü Ön-Arka Duruşu ve Moda İllüstrasyonu için Uygun Ölçüleri Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
2. Hafta Erkek figürü Ön-Arka Duruşu ve Moda İllüstrasyonu için Uygun Ölçüleri Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
3. Hafta Yan ve Farklı Duruşlardaki Figür Çalışmaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
4. Hafta Portre Çalışması Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
5. Hafta El-Ayak Çalışması Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
6. Hafta Kadın ve Erkek Temel Duruşların Renklendirilmesi Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
7. Hafta Portre Renklendirilmesi Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
8. Hafta El-Ayak Renklendirilmesi Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
9. Hafta Renk Çalışması Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
10. Hafta Giysi Doku Çalışmaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
11. Hafta Giysi Doku Çalışmaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
12. Hafta Giysi Doku Çalışmaları Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
13. Hafta Serbest İllüstrasyon Çalışması Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
14. Hafta Serbest İllüstrasyon Çalışması Araştırma İnceleme, Gösterip Yaptırma, Deney, Demastrasyon, Benzetim
15. Hafta FİNAL Sınav
16. Hafta FİNAL ...
17. Hafta FİNAL ...
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 11 10
Final 1 90


ÖÇ-1Kadın-Erkek vücut oranlarını bilir.
ÖÇ-2Artistik figür çizimi ve renklendirmesini yapar.
ÖÇ-3Artistik figürün el, yüz, ayak detaylarını çizer.
ÖÇ-4Giysi modellerinin iki boyutlu çizimini kavrar.
ÖÇ-5Giysiyi figüre giydirerek çizer ve renkendirir.
ÖÇ-6Giysinin doku detay çizimlerini ve renklendirmesini yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60