Öğrencilerin Calculus I ve Calculus II bilgilerinden yola çıkarak iki ve üç boyutta hesap yapma becerisi kazanmaları ve elektrostatiğin temellerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Metin ŞENGÜL
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 11.00-12.50, Z.D.2
Salı 13.00-14.50, Z.B.2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 11.00-11.50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve uygulama
Temel Kaynaklar
Introduction to Electrodynamics, David J. Griffiths, Prentice Hall, ISBN: 0-13-805326-X
David Cheng, Field and Wave Electromagnetics, Addison-Wesley.
Diğer Kaynaklar
Fawwaz Ulaby, Fundamentals of Applied Electromagnetics, Pearson Prentice Hall.
Vektörlerin anlaşılması ve temel vektörel operasyonları kullanarak ilgili problemleri çözme becerisi
ÖÇ-2
Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerinin tanınması ve aralarında dönüşüm yapabilme becerisi
ÖÇ-3
Gradyant, diverjans, rotasyonel ve Laplasyen operatörlerini kullanarak ilgili problemleri çözme becerisi
ÖÇ-4
İki ve üç katlı integraller ile çizgisel, yüzeysel ve hacimsel integralleri kullanarak ilgili problemleri çözme becerisi
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.