Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


VİTRİN TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0913 VİTRİN TASARIMI 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
 Mekansal bir düzenleme olarak vitrini; fonksiyonel ve estetik düşünme ile tasarlama becerisinin geliştirilmesidir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Gamze AKBAŞ
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 13:00-15:45, 3B 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10:00-11:00, 1A 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Veri toplama, araştırma, modelleme ve grup çalışması

Temel Kaynaklar -

Mun, D., 1981, Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Pres, London.

Pegler, M. 2006; Store Windows, Visual Reference Publications, New York

Soto, P. 2002; Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona

 

Özgül Azaklı, M. (2021). Görsel Mağazacılık Perakendede Etkili Vitrin Tasarımı ve Mağaza İçi Sergileme Yöntemleri. İstanbul: Literatür Yayınları.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma sözlü anlatım
2. Hafta Vitrin tasarımı çeşitleri ve tasarım parametrelerinin anlatılması sözlü ve görsel anlatım
3. Hafta Vitrinlerde tasarımında mekan düzenlenmesi üzerine yöntemlerin açıklanması sözlü ve görsel anlatım
4. Hafta Vitrinlerde tasarımında mekan düzenlenmesi üzerine yöntemlerin açıklanması sözlü ve görsel anlatım
5. Hafta Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının "mekansal düzenleme" kavramına göre analizinin yapılması sözlü ve görsel anlatım
6. Hafta Seçilen giyim markası üzerine araştırma Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
7. Hafta Giyim markası üzerine konseptin geliştirilmesi Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
8. Hafta Ara sınav - Teslim Teslim
9. Hafta Giyim markası üzerine "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
10. Hafta Seçilen aksesuar markası üzerine araştırma Seçilen aksesuar markası üzerine araştırma
11. Hafta Seçilen aksesuar markası üzerine araştırma Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
12. Hafta Aksesuar markası üzerine konseptin geliştirilmesi Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
13. Hafta Aksesuar markası üzerine tasarımı fikrinin geliştirilmesi Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
14. Hafta Aksesuar markası üzerine "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması Proje üzerinde tartışma ve tasarım fikrinin geliştirilmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-12.Farklı tasarım parametrelerine göre vitrinleri birbirinden ayırt edebilmek
ÖÇ-21.Vitrinin tarihsel gelişimi ve konu ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-33.Uygulanmış vitrin örneklerini analiz ederek, örneklerden olumlu ve olumsuz çıkarımlar yapabilmek
ÖÇ-44.Vitrini, kurum imajı, mağaza konsepti ve tüketici davranışlarına göre tasarım kriterlerini ortaya koyabilmek
ÖÇ-55.İyi bir vitrin tasarımını kavrayabilmek ve bunu kendi tasarımına aktarabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12