Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ENERJİ ETKİN TASARIM YAKLAŞIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IAD0945 ENERJİ ETKİN TASARIM YAKLAŞIMI 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı
 Bu derste, ekolojinin kavram ve kuramlarını  öğretmek, sürdürülebilir bir çevre için ekolojinin korunması için gereken koşulları, çevre faktörlerinin (klimatik, biyolojik, topoğrafik faktörler ve benzeri) iç mekan tasarımına etkisini öğretmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar %70 Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Bilge Şan Özbilen
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım

Örnekler üzerinden inceleme

Öneri geliştirme
Temel Kaynaklar  Watson,D., Solar House, Thorsons Publishers Limited, Northamptonshire, England, 1977

 Giovani, B., Man, Climate and Architecture, Van Nostrand, 1974

Achard, P., Gicquel, R., European Passive Solar Handbook: Basic Principles and Concepts for Passive Solar    

                                           Architecture, European Commission, 1986

        

McNicholl, A., Lewis, O., Green Design ,Sustainable Building For Ireland,University College Dublin, 1996

        

Behling, S., Behling, S., Sol Power:The Evaluation of Solar Architecture, Prestel, Munih, 1996

 

Jones, D.,L., Architecture and the Environment:Bioclimatic Building Design, Laurence King Publishing, London, 

                        1998

 

Gissen, D., Big &Gren: Towars Sustainable Architectutre in the 21 st , Princeton Architectural Pres, New York, 

                                           2002

Diğer Kaynaklar Ding, G.K.C., Sustainable Construction-The Role of Environmental Assessment Tools, Journal of Environmental Management, Vol: 86, 2008

Sev, A., Sürdürülebilir Mimarlık, Yapı Endüstri Merkezi,2009
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ekoloji Kavramına Genel Bakış Sözlü anlatım
2. Hafta Çevresel Sorunlar ve Nedenleri Sözlü anlatım
3. Hafta Enerji Kavramı, Enerji Kaynakları ve Sınıflandırılması Sözlü anlatım
4. Hafta Ekolojik Yapı ve Yaklaşımları, Sürdürülebilir Mimarlık Kavramlarının Açıklanması Sözlü anlatım
5. Hafta Çevreye Duyarlı Tasarım, Pasif Sistemler İle İlgili Bilgi Verilmesi, Analizi Sözlü anlatım,Analiz
6. Hafta Çevreye Duyarlı Tasarım, Pasif Sistemler İle İlgili Bilgi Verilmesi, Analizi Sözlü anlatım,Analiz
7. Hafta Ara Sınav Değerlendirme
8. Hafta Aktif Sistemler İle İlgili Temel İlkelerin Açıklanması, Analizi Sözlü anlatım
9. Hafta Aktif Sistemler İle İlgili Temel İlkelerin Açıklanması, Analizi Sözlü anlatım
10. Hafta Enerji Korunumu İçin Tasarım İlkelerinin Belirlenmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Enerji Korunumuna İlişkin Yönetmelikler ve Programların Tanıtılması Sözlü anlatım
12. Hafta Enerji Korunumuna İlişkin Yönetmelikler ve Programların Tanıtılması Sözlü anlatım
13. Hafta Enerji Etkin Tasarım Örneklerin İncelenmesi, Tartışılması ve Öneriler Sözlü anlatım-Sunum
14. Hafta Enerji Etkin Tasarım Örneklerin İncelenmesi, Tartışılması ve Öneriler Sözlü anlatım-Sunum
15. Hafta Teslime yönelik genel görüşme Görüşme
16. Hafta Teslime yönelik genel görüşme Görüşme
17. Hafta Final Sınav, Çalışmanın teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 5 20
Final 1 50


ÖÇ-1Enerji alanında; yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanma becerilerini geliştirme
ÖÇ-2Temel tasarım bilgi ve becerilerini öğrenerek, küresel ölçekte ekolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel birleşenleri içeren tasarımlar yapabilme
ÖÇ-3İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme
ÖÇ-4Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-5Yapı sistemleri, metotları ve uygulamalarını analiz ederek gerekli iç mekan yapı kararlarını alabilme
ÖÇ-6İç duvar, döşeme, tavan ve düşey sirkülasyon sistemleri geliştirebilme ve bunları mekanik, güvenlik, elektrik, elektronik ve data sistemleriyle birlikte düzenleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-2PÇ2. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-3PÇ3. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-4PÇ4. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-6PÇ6. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-7PÇ7. İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-8PÇ8. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-9PÇ9. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-10P10. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11P11. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-12P12. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12