Siyaset ve pazarlama ilişkisi nasıldır? Pazarlama ilkeleri ve teknikleri siyasette nasıl uygulanır? Bu dersin amacı; siyasetçilerin, siyasi adayların, siyasi partilerin, seçilmiş devlet görevlilerinin, hükümetlerin ve diğer siyasi aktörlerin, pazarlama kavramlarını ve tekniklerini, seçimleri kazanmak ve görevde kalmak için nasıl kullandıklarıyla ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. Politics and Marketing dersi, siyasal pazarlamanın temel kavramlarından ve güncel araştırmalardan hareketle, siyasi tüketicinin ortaya çıkışı, piyasa yönelimi ve strateji, pazar bölümlendirmesi, pazar araştırması, e-pazarlama, ürün geliştirme ve yeniden geliştirme, marka oluşturma ve siyasi pazarlama gibi konuları ele almaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Cwalina, W., Falkowski, A., Newman, B. I. (2015). Political Marketing: Theoretical and Strategic Foundations. New York: Routledge Publishing.
- Lees-Marshment, J. (2011). The Political Marketing Game. UK: Palgrave Macmillan.
- O'Shaughnessy, N. J. (1990). The Phenomenon of Political Marketing. New York: Palgrave Macmillan.
Diğer Kaynaklar
Siyasal Pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili çeşitli kitaplar ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Değişen pazarlama ortamında fırsatların değerlendirilmesi.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Arasınav
Arasınav
10. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Kamuoyu oluşturma ve şekillendirme, seçmenleri harekete geçirme ve siyasal kampanya pazarlaması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili önemli kavramları tanırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, siyaset ve pazarlamanın ortak bir hedefe doğru birlikte nasıl çalıştığını açıklarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüz siyasetinde kullanılan çeşitli pazarlama araçları ve kavramlarıyla ilgili farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, siyasi kampanyaların yürütülmesinde kullanılan pazarlama ilke ve unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, siyaset ve pazarlama arasındaki işbirliğinin özelliklerini çözümlerler.
ÖÇ-6
Öğrenciler, siyaset ve demokrasi ile ilgili daha iyi bir anlayış geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.