Öğrencilerin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla yeni medya mecralarını öğrenmeleri, tasarım programları çerçevesinde, farklı çizim malzemeleri ve farklı tasarım tekniklerini kullanacak biçimde, tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 13.00-15.45.-16.00/18.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. 1B/07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Okuma, Ödev, Web tabanlı öğrenme.
Temel Kaynaklar
Adobe Programları
Diğer Kaynaklar
Adobe Blog
Adobe I/O
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Adobe Ai programına giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta
Adobe Aİ programı araçlarının kullanımı
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
3. Hafta
Adobe Ai programı kullanarak çizim tekniklerine giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
4. Hafta
Bir marka için kurumsal kimlik planlamak
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
5. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımı için araştırma ve logonun oluşturulması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
6. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımında logu’nun onaylanması, renk ve fontunun seçimi
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
7. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımında kavramsal tipografi ile logo tasarımına giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Logo tasarımında font ve sembollerin seçimi
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
10. Hafta
Font üzerinde manipülasyon ve sembol ile kelime uyumunun sağlanması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
11. Hafta
Kavramsal tipografinin renklenmesi ve sunumunun hazırlanması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
12. Hafta
After Effects programına giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
13. Hafta
After Effects programında araçların kullanımı ve dönem içinde tasarlanan logoların hareketlendirilmesi
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
14. Hafta
After Effects programında hareketlendirilen logoların incelenmesi ve son düzeltmelerin yapılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler yeni medya mecralarını öğrenerek, tasarım programlarında farklı çizim malzemeleri ve tekniklerini kullanarak kendi özgün stilini oluşturabilecekler.
ÖÇ-2
Öğrenciler öğrendikleri tasarım programları çerçevesinde etkileşimli öğelerle projeler üretebilecekler.
ÖÇ-3
Öğrenciler nesneler arası etkileşimi hareketli grafikler ile ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-4
Öğrenciler bilgisayar programları aracılığı ile üretilen hareketli dijital içerikleri yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Öğrenciler etkileşimli tasarım üretme süreci hakkında genel bilgi sahibi olacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek