Oyunlaştırma ve oyun üretme teknik ve prensipleri çerçevesinde dijital oyun üretebilecek bilgi ve beceriyi öğrencilere kazandırmak dersin esas amacını özetler. Ders içerisinde oyun ve oyunlaştırma süreci teorik altyapı ve pratik uygulamalar yaptırılarak öğretilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ayşe Danış Bekdemir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 09.00-11.45, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKLAB 1B-12-14.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembei 13.00-15.00, Ataköy Kampüsü, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1-D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
Oyunlaştırma – Ercan Altuğ YILMAZ, Abaküs Kitap
Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
Yeni Başlayanlar için JavaScript – Fahrettin ERDİNÇ, Abaküs Kitap
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Oyun ve oyunlaştırma sürecine giriş.
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Masaüstü oyunlar ve gelişim süreçlerinin ele alınması
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Konsol oyunları ve gelişim süreçlerinin incelenmesi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Mobil oyunlar ve üretim süreçlerinin incelenmesi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Mobil oyun üretimi ve kodlama ilişkisi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
C type dillerin (C,C+,C++ vb.) oyunlara yönelik kullanımı
Sözlü Anlatım
7. Hafta
HTML 5 oyunlarının üretimi ve JavaScript kullanımı
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Üstten görünüm (TopView) oyun üretimi – 1
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Üstten görünüm (TopView) oyun üretimi – Harita ve nesnelerin eklenmesi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Üstten görünüm (TopView) oyun üretimi – Düşman ve yol gösterici nesnelerin üretimi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Bölüm atlama (next level) ve oyun kaybetme (game over) ekranlarının tasarlanması ve oyuna eklenmesi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Bölümler arası etkileşimin oyuna uygulanması ve final projelerinin dağıtılması
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Oyunun export edilmesi ve Google PlayStore’a yüklenmesi süreçleri
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final projelerinin sınıf içinde sunulması.
Final projelerinin sınıf içinde sunulması.
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Oyunlaştırma sürecine dair teorik bilgilere sahip olacaklar
ÖÇ-2
Mobil ve masaüstü oyunlar arasındaki üretim yöntemlerini ayırt edebilecekler
ÖÇ-3
C Type dilleri oyun üretimine yönelik kullanabilecek ve yorumlayabilecekler
ÖÇ-4
HTML 5 oyunlarını üretebilecekler
ÖÇ-5
Ürettikleri oyunları PlayStore uygulamalarına yükleyebilecek ve satışa sunabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek