Bu ders, mesenlik ve bağışçılıktan evrilerek günümüzde kurumlar için kazançlı birer iletişim faaliyetine dönüşen sponsorluk kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, diğer alanlar ile etkileşimi, alan ve kategorilerinin yanı sıra, sponsorluk yönetimi, sözleşmesi ve süreçleri hakkında gerekli uygulama ve değerlendirme konularını içerir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatih Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Çarşamba, 09:00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AKZA1
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Salı, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1D 15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Temel Kaynaklar
-Sporda Sponsorluk - Dr. Fikret Soyer,
-Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi - Kenneth E. Clow, Donald Baack (Çev. Doç. Dr. Gülay Öztürk) -İletişim Odaklı Pazarlama, İzzet Bozkurt
Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında pratik edebilecek.
ÖÇ-2
Hazırlanan etkinlik takvimini uygulayabilecek.
ÖÇ-3
Etkinlik sonuçlarını rapor edebilecek.
ÖÇ-4
Etkinlikler düzeyinde oluşturulan stratejilerin taslaklarını hazırlayabilecek
ÖÇ-5
Belirlenen stratejileri uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek