Dijital Oyun Tasarımı I. dersinde öğrenilen teknik ve teorik bilgiler ile ileri düzey mobil oyun üretmek dersin amacını özetler. Ders ağırlıklı olarak öğrencilerin sınıf içinde özgün senaryoya sahip oyunlar üretmesini hedeflemektedir. Üstten görünüm, Side-Scrolling oyunlar, Casual oyunlar ve benzeri oyun türevleri ders içerisinde uygulatılarak öğretilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Üyesi Ayşe Danış Bekdemir
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı, 16.00-18.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi,1B-12/14
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Salı, 14.00-15.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi,1D-07.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, uygulama, örnek çalışmaların yapımı.
Temel Kaynaklar
Oyunlaştırma – Ercan Altuğ YILMAZ, Abaküs Kitap
Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
Yeni Başlayanlar için JavaScript – Fahrettin ERDİNÇ, Abaküs Kitap
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Casual games üretim teknikleri
Sözlü anlatım
2. Hafta
Casual games arayüz üretimi ve oyunlarda kullanılan temel nesneler
Sözlü anlatım
3. Hafta
Casual game üretimi, Sınıf içi uygulama -1
Sözlü anlatım
4. Hafta
Casual game üretimi, Sınıf içi uygulama -2
Sözlü anlatım
5. Hafta
First Person Shooter (FPS) oyunlarına giriş
Sözlü anlatım
6. Hafta
First Person Shooter (FPS) oyunlarında kullanılan temel nesneler
Sözlü anlatım
7. Hafta
First Person Shooter (FPS) üretimi, Sınıf içi uygulama
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
Side-Scrolling Games üretim süreçleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Side-Scrolling Games arayüz üretimi ve oyunlarda kullanılan temel nesneler
Sözlü anlatım
11. Hafta
Side-Scrolling Games üretimi, Sınıf içi uygulama -1
Sözlü anlatım
12. Hafta
Side-Scrolling Games üretimi, Sınıf içi uygulama -2 (Final projelerinin verilmesi)
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sanal zeka üretimi (Boss, bölüm sonu canavarı vb.)
Sözlü anlatım
14. Hafta
Final proejelerinin sınıf içinde sunumu ve değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Proje sunumları
Değerlendirme
16. Hafta
Proje sunumları
Değerlendirme
17. Hafta
Proje sunumları
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Farklı oyun tekniklerini birbirlerinden ayırt edebilecekler ve üretebilecekler
ÖÇ-2
Casual games kategorisindeki oyunlar üretebilecek ve geliştirecekler
ÖÇ-3
FPS oyunlarına dair üretim tekniklerini öğrenecek ve geliştirebilecekler.
ÖÇ-4
Side-Scrolling oyunlarını tasarlayabilecek ve geliştirebilecekler
ÖÇ-5
Akıllı düşman (Boss) üretimi yapabilecek ve sanal zekâ geliştirebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek