Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


APLİKASYON TASARIMI II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6204 APLİKASYON TASARIMI II 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrenciler AplikasyonTasarımı II dersi kapsamında; farklı perspektiflerden yararlanılarak yapacakları tasarımlarla kullanıcı deneyim odaklı aplikasyon tasarımları yapacaklar. Gamification yöntemi ile oyun dinamiklerinden faydalanarak görsel bir dünya yaratacak olan öğrenciler, dönem boyunca çeşitli tasarım programlarını derinlemesine öğrenecek ve projelerle öğrendiklerini pekiştireceklerdir.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Cuma, 15.00-17.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK STF Mac Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri -Cuma, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK STF Mac Lab.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar John Heskett Tasarım Dost Kitapevi


Lauren Miler Aplikasyon Pegasus Yayınları

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Adobe Ai ve XD tools kullanımı Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Adobe Ai ve XD tools kullanımı Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta UI kit oluşturma ve maske katmanlar Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Puling kurulumu Sözlü anlatım, UygulamaSözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Dinamik verilerle çalışma Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta Yapılan tasarımı anima ve responsive şeklinde HTML ve CSS olarak dışarı aktarma Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Adobe XD uygulamaları Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Prototip oluşturma ve Responsive layout grid Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Baştan sona teknoloji haber portalı mobil arayüzü tasarımı I Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Baştan sona teknoloji haber portalı mobil arayüzü tasarımı II Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Baştan sona teknoloji haber portalı mobil arayüzü tasarımı III Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Sunum teknikleri Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Proje Proje
16. Hafta Proje Proje
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Kullanıcı deneyim odaklı aplikasyon tasarımı yapabilecek
ÖÇ-2 Farklı perspektiflerden yararlanılarak tasarım yapma kabiliyeti kazanılacak
ÖÇ-3UX ve UI terimleri üzerine çalışmalar yapılacak ve tasarımlar son ürün haline getirilebilecek
ÖÇ-4 Tasarlanan son ürünü, yetkin bir şekilde sunum haline getirebilecek
ÖÇ-5 Gamification yöntemi ile oyun dinamiklerinden faydalanarak görsel bir dünya yaratımı yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5