Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ALTERNATİF MEDYA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7203 ALTERNATİF MEDYA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Dersin amacı anaakım medya ve alternatif medya bağlamında temel kavramlar ve tartışmaları aktarmaktır. Yeni medyanın sunduğu imkanlar göz önüne alınarak alternatif medya ve sosyal medyanın toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik anlamdaki işlevleri dersin ana konularını oluşturmaktadır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1-D-14.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar - Ömer Özer (Der.) Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik Türkiye’de Alternatif Gazetecilik Üzerine Değerlendirmeler, Literatürk, Konya, 2012.
Diğer Kaynaklar - Sevda Alankuş “Demokratik Bir Medya Ortamı İçin Yerel/Sivil Medya Ve İmkanlar” İçinde Medya Ve Toplum, Ips İletişim Vakfı Yayınları: 4, İstanbul, 2003.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin konularına genel bakış Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Alternatif medya kavramına giriş Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Anaakım medya-alternatif medya temel farkları Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Çeşitlilik ve ilişkisellik kavramları ekseninde alternatif medya Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Alternatif medya alanları Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Alternatif medya alanları Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Vatandaş gazeteciliği Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta Alternatif medya-sosyal medya ilişkisi Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Vize Sınav
10. Hafta Alternatif medyanın toplum üzerindeki etkileri Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Alternatif medyanın kültürel ve siyasal işlevleri Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Alternatif medyanın ekonomik yapısı Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Örnek incelemeler Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Örnek incelemeler Örnek incelemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Alternatif medya kavramını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Medyaya alternatif yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olabilecek
ÖÇ-3Ana akım ve alternatif medya farklılıklarını ortaya koyabilecek
ÖÇ-4Alternatif medyada haber üretim sürecine hakim olabilecek
ÖÇ-5Alternatif medya kanallarına haber üretebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5