Lisans
Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Bu ders, doğrusal olmayan ve karmaşık dinamik sistemler için temel yöntem ve yapıların analizini ve inşasını incelemek için tasarlanmıştır. Ders, konuyu ele almak için analitik araçlar sağlamakta ve aşağıdaki materyalleri kapsamayı amaçlamaktadır: dinamik sistemlere giriş kavramları; sistem düşüncesi; analiz ve tasarım için sistem modellemesi; çözüm tasarımı; çözüm uygulamaları
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sistem Düşüncesine Giriş Sözlü sunum
2. Hafta Sistem Meodolojisi Sözlü sunum
3. Hafta Nedensel Döngü Modellemesi Sözlü sunum
4. Hafta Stella’ya Giriş Sözlü sunum, laboratuvar
5. Hafta Dinamk Sistemlerin Matematiksel Gösterimi Sözlü sunum, laboratuvar
6. Hafta Dinamik Sistemlerin Matematiksel Modellemesi Sözlü sunum, laboratuvar
7. Hafta Matematiksel Modellerin Davranış Analizi ve Değerlendirilmesi Sözlü sunum, laboratuvar
8. Hafta Ara Sınav Sözlü sunum, laboratuvar
9. Hafta Genel Akış Süreçleri, S-şeklindeki Büyüme Yapıları Sözlü sunum, laboratuvar
10. Hafta Aşma ve Çökme Yapısı, Malzeme ve Bilgi Gecikmesi Sözlü sunum, laboratuvar
11. Hafta Model Doğrulama Sözlü sunum, laboratuvar
12. Hafta Duyarlılık Analizi ve Politika Tasarımı Sözlü sunum, laboratuvar
13. Hafta Senaryo Planlaması ve Modellemesi Sözlü sunum, laboratuvar
14. Hafta Proje Sunumları Sözlü sunum, laboratuvar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Projeler 1 15
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 40


ÖÇ-1I. Sistem düşüncesi kavramını anlayabilecektir.
ÖÇ-2II. Bir dinamik sistem içerisindeki nedensellik ilişkilerini, karşılıklı bağımlılıkları ve geri dönüşüm mekanizmalarını belirleyebilecektir.
ÖÇ-3III. Doğrusal olmayan dinamik sistemleri modelleyebilecektir.
ÖÇ-4IV. Dinamik system davranışlarını değerlendirip kıyaslayabilecek, gerçek hayattaki uygulamalar için politikalar üretebilecektir.
ÖÇ-5V. Dinamik sistemlerin analizi ve tasarım aracı olarak Stella yazılımını kullanabilecektir.
ÖÇ-6VI. Gerçek hayattaki problemlerini dinamik system tasarımı yöntemi ve grup çalışması ile çözebilecek, sonuçları yazılı ve sözlü olarak sunabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66