Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Normal Motor Gelişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR4011 Normal Motor Gelişim 1/0/0 SA Türkçe 1
Dersin Amacı
Miadında ve sağlıklı doğmuş bebeğin büyüme ve gelişmesini kronolojiye uygun olarak öğretmek, normal gelişimin varyasyonlarının idrakini sağlamak, motor gelişimi değerlendirebilmektir.


Ön Koşullar yoktur
Eş Koşullar yoktur
Özel Koşullar yoktur
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Nazif Ekin Akalan, Arş. Gör. Kübra Önerge
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 9.00-9.45, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 9.45-10.15, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -İnteraktif kuramsal ders
Temel Kaynaklar

-Campbel S.K. Physical Therapyh for Children 2006,

-Fogel A, Nelson G. Child Development, USA, 1988.

-Moffat DB, Mottram RF. Anatomy and Physioology for Physical Therapists.

-Sirmen B. Merkezi Sinir Sisteminin Gelişiminde Refleks Testlaeri, Istanbul, 1995

-Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2018

-Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim - Mintaze Kerem Günel 2022

 

Diğer Kaynaklar --
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Normal büyüme ve gelişme, kavramlar, gelişim teorileri İnteraktif kuramsal ders
2. Hafta Motor gelişimin prensipleri, motor kontrol, motor öğrenme İnteraktif kuramsal ders
3. Hafta Embriyolojik dönemde büyüme ve gelişme İnteraktif kuramsal ders
4. Hafta Refleks gelişimi, primitif refleksler ve reaksiyonlar İnteraktif kuramsal ders
5. Hafta General Movements (GMs) spontan hareketler İnteraktif kuramsal ders
6. Hafta Psikomotor gelişim evreleri: Yenidoğan İnteraktif kuramsal ders
7. Hafta Psikomotor gelişim evreleri: 1-12 ay İnteraktif kuramsal ders
8. Hafta Psikomotor gelişim evreleri: 1-18 yaş İnteraktif kuramsal ders
9. Hafta Kaba ve ince motor gelişimi İnteraktif kuramsal ders
10. Hafta Düzeltme ve denge reaksiyonları İnteraktif kuramsal ders
11. Hafta Motor gelişimin genel değerlendirilmesi İnteraktif kuramsal ders
12. Hafta Vaka çalışması Problem çözme, analiz
13. Hafta Vaka çalışması Problem çözme, analiz
14. Hafta Vaka sunumları Tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1İnsanın embriyolojik gelişimini bilir
ÖÇ-2İlk 18 yıl boyunca bebek ve çocukların aylara özel motor, duysal ve duygusal gelişimini açıklar
ÖÇ-3Normal gelişimi tanımlayarak analiz edebilir
ÖÇ-4Büyüme ve gelişimi etkileyen faktörleri kavrar
ÖÇ-5Normal gelişimin varyasyonlarını patolojiden ayırabilir
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5