Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KİTLE İLETİŞİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0011 - KİTLE İLETİŞİMİ 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini bu konuda iletişim bilimciler tarafından ortaya konulan kuramlar çerçevesinde anlamasını sağlamaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-15:00, 4A-04, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
Temel Kaynaklar -Işık,Metin , Kitle İletişim Sistemleri,Eğitim Kitabevi,2007.
-Işık Metin,Kitle İletişim Teorilerine Giriş,Eğitim Kitabevi,2006.
Diğer Kaynaklar -Türkoğlu,Nurçay,Kitle İletişimi ve Kültür, Naos Yayınları,2003
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış Dersi Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta İletişim Kavramı, İletişimden Kitle İletişimine Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Özellikleri, İşlevleri (Sosyalleştirme, Siyasi, Ekonomik, Enformasyon İşlevi) Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Kitle İletişimi ve Kuramlara Genel Bir Bakış: Ana-Akım / Egemen Yaklaşımlar, Eleştirel Yaklaşımlar Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Ana Akım İletişimi Kuramları: *Propaganda /uyarıcı tepki/ sihirli mermi/ hipodermik iğne modeli *Lasswell’in Genel İletişim Modeli *Shannon ve Weaver, Osgood ve Schramm, Dance modelleri *Gerbner Genel İletişim Modeli Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta İletişim ile ilgili ilk alan Araştırmaları ve İki Aşamalı Akış Modeli Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley ve Riley Modeli İletişime Teknolojik Yaklaşımlar;Innis, McLuhan ve Global Köy Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
9. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı, Eşik Bekçiliği Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Suskunluk Sarmalı, Bağımlılık Kuramı, Yeniliklerin Yayılımı, Gündem Belirleme Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Eleştirel Yaklaşımlar: Frankfurt Okulu, Gramsci ve “Hegemonya” Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta Althusser ve “Devletin İdeolojik Aygıtları”, Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Ödevlerin Sunumu Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Ödevlerin Sunumu Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kitle iletişiminin temel faktörlerini kavrayabilme.
ÖÇ-2Kitle iletişim araçlarının toplumdaki rolünü açıklayabilme.
ÖÇ-3Kitle iletişimi konusunda geliştirilen kuramları tanıma ve karşılaştırma.
ÖÇ-4İçinde yaşanılan toplumun medya pratiklerini anlamlandırabilme.
ÖÇ-5İletişim ve kitle iletişimi arasındaki ilişkiyi fark edebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10