Bu dersin amacı Halkla İlişkiler kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin kapsamı, içeriği ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin bu alandaki yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektir. Şirketlerin ya da bireylerin online itibar yönetimi çalışmalarında, dijital iletişim kanallarının kullanılarak marka hakkında yapılan halkla ilişkiler faaliyetleri ve markaların dijital mecralardaki izlenimini, imajını oluşturan/yöneten/değiştiren iletişim çalışmalarını kurgulayan ve yöneten uygulamalar incelenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 09:00-10:50 CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
* Bu ders, %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup 2020-2021 Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital eğitim yöntemi ile CATs V3.0 ara yüzüyle verilecek, sektörel E-Seminerler ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
*Halkla İlişkiler Nedir (Prof.Dr.Filiz Balta Peltekoğlu)
*Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler,(Alaeddin Asna)
Halkla İlişkiler Uygulamaları - Sponsorluk - Sosyal Sorumluluk
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulamaları - Kriz Yönetimi - Medya İlişkileri
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Halkla İlişkiler Uygulamaları - İtibar Yönetimi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Dijital PR Örnekleri
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edecek.
ÖÇ-2
Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayacak.
ÖÇ-3
Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtecek
ÖÇ-4
Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyecek.
ÖÇ-5
Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştıracak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi