Bu dersin amacı, öğrencilere büro yönetimi işlerini yapma yeterlilikleri kazandırma ve öğrencileri sekreterin görev ve sorumlulukları hakkında bilgilendirmektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Canan BULUT
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09:00-11:50, İncirli Yerleşkesi 3B05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 09:00-11:50, İncirli Yerleşkesi 3B05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örgün olarak planlanmış ancak deprem nedeniyle yaşananlar sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
Temel Kaynaklar
Sekreterlik Bilgisi, Hasan Tutar, Mehmet Altınöz, Selin Aygen, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması.
Anlatım
2. Hafta
Yönetsel faaliyetler ile ilgili temel kavramlar.
Anlatım
3. Hafta
Yönetsel düşüncesinin tarihsel gelişimi
Anlatım
4. Hafta
Büro Türleri
Anlatım
5. Hafta
Büro yönetiminde planlama
Anlatım
6. Hafta
Büro yönetiminde örgütleme
Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Büro Yönetiminde koordinasyon
Anlatım
9. Hafta
Büro yönetiminde yöneltme
Anlatım
10. Hafta
Büro yönetiminde kontrol
Anlatım
11. Hafta
Sekreterlik kavramı, Türkiye'de ve Dünya'da sekreterlik mesleğinin tarihi gelişimi
Anlatım
12. Hafta
Klasik ve çağdaş sekreterlik kavramları, sekreterlik türleri: Büro hizmetleri sekreteri, hukuk sekreteri, tıp sekreteri vb.
Anlatım
13. Hafta
Sekreterin iş yaşamındaki önemi, iş yaşamında başarılı yönetici -sekreter ilişkisi
Anlatım
14. Hafta
Sekreterin iş yaşamındaki önemi, iş yaşamında başarılı yönetici -sekreter ilişkisi
Anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Yönetim bilimi ve bu alanla ilgili tanımları aktarabilme
ÖÇ-2
Büro yönetimiyle ilgili temel kavramların analiz edilmesi
ÖÇ-3
Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi
ÖÇ-4
Etkili bir imaj yaratabilmenin unsurlarının kazanılması
ÖÇ-5
İşletmelerin çevreleriyle ilişkilerinde iletişim sağlama görevini gerçekleştirme becerisi kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma