Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00-15.00, İncirli Kampüs, 2A01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Anlatım, örnekleme, sunum
2. Hafta
TV ve Popüler Kültür
Anlatım, örnekleme, sunum
3. Hafta
Kitle İletişim Kuramları
Anlatım, örnekleme, sunum
4. Hafta
Ticarileşme ve Popülerleşme
Anlatım, örnekleme, sunum
5. Hafta
Futbol ve Popüler Kültür
Anlatım, örnekleme, sunum
6. Hafta
Reklam ve Popüler Kültür
Anlatım, örnekleme, sunum
7. Hafta
Vize
8. Hafta
Popüler Kültüre farklı yaklaşımlar
Anlatım, örnekleme, sunum
9. Hafta
Popüler Kültür ve İdeoloji
Anlatım, örnekleme, sunum
10. Hafta
Diziler ve kültür emperyalizmi
Anlatım, örnekleme, sunum
11. Hafta
Toplumsal dönüşüm ve yaşam tarzları
Anlatım, örnekleme, sunum
12. Hafta
Küreselleşme
Anlatım, örnekleme, sunum
13. Hafta
Advergame
Anlatım, örnekleme, sunum
14. Hafta
Genel tekrar ve değerlendirme
Anlatım, örnekleme, sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerini kavrar.
ÖÇ-2
Teknolojik gelişmelerin kültür ve popüler kültür üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ-3
Medya pratiklerinin yapısal ve kültürel bağlamlarını analiz eder.
ÖÇ-4
Popüler, kültür ve medya kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-5
Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları sayar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek