Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Okuyazarlık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
DMP0001 Dijital Okuyazarlık 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı

Medya metinlerine karşı öğrencilerin daha bilinçli hale gelmesi

Dijital teknolojilere dair bilgi sahibi olmak, bu teknolojileri kullanabilme noktasında yetkinliğe ulaşmak

Dijital teknolojiler sayesinde elde edilecek bilgiyi analiz etme, işleme ve değerlendirme noktasında bilinç sahibi olmak. 

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 12.00-13.45, İncirli Kampüsü 2B05
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl, Salı: 11.00-12.45, İncirli Kampüsü 3A03.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar -- Dijital Kültür, Tanol Türkoğlu, Beyaz Yayınları, 2010.

- Medya Okuryazarlığı ElKitabı, Ütopya Yayınevi, 2016 -

- Binark Mutlu, Gencel Bek, Mine. Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Kalkedon Yayıncılık, 2010
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Medya ile ilgili genel bilgiler Anlatım, örnekleme, sunum
3. Hafta Medya Okuryazarlığı kavramının ortaya çıkışı Anlatım, örnekleme, sunum
4. Hafta Eleştirel Okuma kavramı Anlatım, örnekleme, sunum
5. Hafta Medya metinlerinin incelenmesi Öğrenci sunumları
6. Hafta Vize
7. Hafta Dijital Okuryazarlık kavramına giriş Anlatım, örnekleme, sunum
8. Hafta Dijital araçlar ve platformlar Anlatım, örnekleme, sunum
9. Hafta Büyük veri Anlatım, örnekleme, sunum
10. Hafta Dijital Kültür Anlatım, örnekleme, sunum
11. Hafta İnternet Teknolojileri ve yeni okuryazarlıklar Anlatım, örnekleme, sunum
12. Hafta Dijital Demokrasi Anlatım, örnekleme, sunum
13. Hafta Eleştirel İzleyici Anlatım, örnekleme, sunum
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, örnekleme, sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Medya okuryazarlığına dair temel ilkeleri bilmek
ÖÇ-2Eleştirel bakış açısına sahip olmak
ÖÇ-3Medya içeriklerini analiz edebilir hale gelmek
ÖÇ-4Dijital medya ortamlarındaki iletileri anlamlı biçimde takip edebilir hale gelmek
ÖÇ-5Dijital ortamda kolektif çalışma yapmaya yetkin olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
PÇ-2Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
PÇ-3İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
PÇ-4İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
PÇ-5Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
PÇ-6Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
PÇ-7İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
PÇ-8Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
PÇ-9Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
PÇ-10Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10