Bu ders kapsamında öğrencilere tekstil yüzeylerinde kullanılan motifler, motif tasarımı; motiflerin tarihsel süreçleri, kültürlere özgü motifler, tekstil yüzeylerinde kompozisyon; tasarımda kullanılan kompozisyon çeşitleri, Serbest kompozisyon kullanarak kompozisyon oluşturma, yarım raport kullanarak kompozisyon oluşturma, tam raport kullanarak kompozisyon oluşturma kompozisyonda rengin önemi, tasarımda renk ilkeleri, tasarım oluşturma, tasarımı renklendirme yöntemleri uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmiştir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00 , İncirli Yerleşkesi 4. kat İK4B07 Numaralı Derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan, Pazartesi 13:00-16:00, İncirli Yerleşkesi, İK3A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
Temel Kaynaklar
Wulfhorst, B. (2003). Tekstil Üretim Yöntemleri. (Çev. A. Demir, A. Refah) İstanbul : Şan Ofset
Ay, B. (2018). Sanat Objesi Olarak Tekstil. Alternatif Yayıncılık
Güler, E. Sansarcı, E. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam Ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık
Südor, G. (2006). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Tiglat Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tekstilde yüzey tasarımı ilkeleri ve tekstil desen tasarımı.
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
2. Hafta
motif nedir tekstilde motif çeşitleri , temel motifler(gelenekselller, evrenseller,)
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
3. Hafta
tekstilde motif çeşitleri , temel motifler(gelenekselller, evrenseller,ekose damask.)
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
4. Hafta
.
tekstilde motif çeşitleri , temel motifler(gelenekselller, evrenseller,ekose damask.)
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
5. Hafta
motif tamamlama, yarım motifi tamamlama
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
6. Hafta
motif tamamlama, yarım motifi tamamlama
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
7. Hafta
motif tamamlama, yarım motifi tamamlama
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Tasarımda birim rapor, kompozisyon ve raporlama.
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
10. Hafta
Birim raporda renk.
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
11. Hafta
Varyant
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
12. Hafta
ev tekstilinde koleksiyon
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
13. Hafta
Örnek koleksiyon oluşturma.
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
14. Hafta
Örnek koleksiyon oluşturma.
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
15. Hafta
Örnek koleksiyon oluşturma.
Sözlü anlatım, Sunu, Gösterip Yaptırma
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tekstil tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklayıp sınıflandırabilme.
ÖÇ-2
Bir tasarımı hikaye panosu v.b yöntemlerle tanıtabilme
ÖÇ-3
Motif oluşturabilme.
ÖÇ-4
Motifler ile bir yüzey tasarlayıp raporlayabilme.
ÖÇ-5
Doğru renklendirme yapabilme.
ÖÇ-6
Edindiği bilgiler ile kendi başına bir tasarım oluşturup renklendirebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Ev Tekstili tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Ev Tekstili tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.