Mimarlık, içmimarlık ve tasarım temel kavramları ile yaşam kültürünü biçimlendiren mesleki düşünce yapısının kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse en z %70 devam oranı sağlanmalıdır.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 13:00-15:00, Seminer Salonu II
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 10:00-11:00, 1A13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Karşılaştırmalı örneklerin sunumu, tartışma, saha eskiz ve analiz çalışmaları
Temel Kaynaklar
D. Kuban, "Mimarlık Kavramları", YEM Yayın, ISBN:875-7438-09-X, İstanbul, 2002.
U.İzgi, "Mimarlıkta Süreç Kavramlar-İlişkiler", YEM Yayınları, ISBN:975-7438-88-X, İstanbul, 1999.
L.M.Roth, "Mimarlığın Öyküsü",Kabalcı Yayınevi, ISBN:975-8240-03-X, İstanbul, 2006.
M.Ragon, "Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi", Kabalcı Yayınevi, ISBN:978-975-997-169-4, İstanbul, 2010.
ed. K.M. Hays, "Architectural Theory since 1968", MIT Press, ISBN 0-262-08261-6, Cambridge, Massachusetts, 2000.
ed.C.Jencks, K.Kropf, "Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture", Wiley-Academy, ISBN: 13978-0-470-0469-1(PB), West Sussex,2008.
Diğer Kaynaklar
-Ed.V.B.Canizaro, "Architectural Regionalism, Collected Writings on Place, Identity, Modernity, and Tradition", Princeton Architectural Press, ISBN-13: 978-1-56898-616-6, ISBN-10:1-56898-616-5, NewYork,2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin açıklanması.
2. Hafta
Mimarlık nedir? Mimar kimdir? Mimarlık meslek pratiği, diğer disiplinlerle ilişkileri.
Anlatım ve Tartışma
3. Hafta
İçmimarlık nedir? içmimar kimdir? içmimarlık meslek pratiği, diğer disiplinlerle ilişkileri.
Anlatım ve Tartışma
4. Hafta
Tasarımın tanımı, Tasarım süreci, tasarım süreci ile ilgili tanımlar yaklaşımlar.
Anlatım ve Tartışma
5. Hafta
Mimari tasarım yaklaşımları, Düşünme biçimleri, Farklı tasarlama teknikleri.
Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
davetli konuşmacı
7. Hafta
davetli konuşmacı
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Mimarlıkta Form olgusu, Form elemanları, Form oluşturma biçimleri. Ünlü mimarların uygulamalarından örnekler.
10. Hafta
Mimarlıkta mekan olgusu, farklı tanımlar, mekanı oluşturan etmenler, mekan türleri.örneklerin irdelenmesi.
Eylem- eylem alanı kavramları, bina sistemi açılım düzeyleri, işlevsel düzeyler. Farklı işlevlerde açılım düzeyleri.
Anlatım ve Tartışma
13. Hafta
ara teslim:Ünlü mimarların/içmimarların tasarım anlayışlarının görsel sunumlarla irdelenmesi.
öğrenci sunumları
Sunum
14. Hafta
ara teslim: Ünlü mimarların/içmimarların tasarım anlayışlarının görsel sunumlarla irdelenmesi.
öğrenci sunumları
Sunum
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
30
ÖÇ-1
Mimarlık etkinliğini genel ve kuramsal düzeyde tanımlayabilir.
ÖÇ-2
Yerel-Ulusal ve uluslararası kültürel değerlerle ilgili mesleki bilinç düzeyine sahiptir.
ÖÇ-3
Mimari tasarımı eleştirel perspektif içinde yaşam kültürü ile ilişkilendirebilr.
ÖÇ-4
Geleneksel yapım ve vernaküler mimariden sivil ve anıtsal yapılara biçimleniş ilkelerine genel çerceveleri içinde tanımlayabilir.
ÖÇ-5
Yaşam kültürünün belirlenmesinde, yapı sanatının toplum ile etkileşimine dayanan mesleki bakış açısına sahiptir.
ÖÇ-6
Kavramsal düşünce ile tasarımın uygulama etkinliği arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ-7
Mesleki ortamda kendini ifade etme özgüvene ve bilinç düzeyine sahiptir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.