Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ENGELLİLER İÇİN TASARIM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0911 ENGELLİLER İÇİN TASARIM 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak, çevre ve yapı arasında oluşturulan geçiş mekanlarında engellilerin güçlükler ile karşılaşmaması için maksimum derecede çözüm önerileri üretmek ders kapsamında verilecek eğitimin temel amacıdır.
Ön Koşullar ENGELLİLER İÇİN TASARIM
Eş Koşullar ENGELLİLER İÇİN TASARIM
Özel Koşullar öğrencinin derse devam etmesi gerekliliği ve bilgisayar ile konu sunumlarına hakim olabilmesi gerekliliği.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Evrim Töre
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 4B0810
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 10-11 2C05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - konu anlatımı

- görsel sunumlar ile konunun pekiştirilmesi

- konunun tartışmaya açılması

- projeler hazırlayarak konuya getirilen çözümler ile konunun anlaşılmasının sağlanması

- örnek uygulamalar ile konunun pekiştirilmesi.
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Dersin içeriği, kapsamı ve yöntemleri hakkında bilgilendirme, grupların oluşturulmas Sözlü aktarım
2. Hafta Engelli tanımı, türleri, engelli-mekan ilişkisi, ilişkili tasarım yaklaşımları (evrensel tasarım/herkes için tasarım/ kapsayıcı tasarım vb.),ilişkili mevzuat, Grup çalışması için kamusal alan örneği seçimi Sunum
3. Hafta Yürüme engelliler- Tasarım ilkeleri ve standartlar Sunum
4. Hafta Yürüme engelliler- Tasarım ilkeleri ve standartlar (devam) Sunum
5. Hafta Görme engelliler-Tasarım ilkeleri ve standartlar Grup Sunumları ve tartışma
6. Hafta Görme engelliler-Tasarım ilkeleri ve standartlar (devam) Grup Sunumları ve tartışma
7. Hafta Seçilen kamusal alan örneğinin fotoğraflanması, ölçülerin alınması, malzeme ve dokunun kaydedilme Alan (grup) çalışması (fotoğraflama, eskiz)
8. Hafta Örnek alandaki sorun ve potansiyellerin evrensel tasarım ilkeleri bağlamında tartışılması Atölye- Grup Sunumları ve tartışma
9. Hafta Örnek alandaki sorun ve potansiyellerin evrensel tasarım ilkeleri bağlamında tartışılması Atölye- Grup Sunumları ve tartışma
10. Hafta 23 Nisan- Resmi tatil -
11. Hafta Grup projeleri Atölye- Grup çalışması
12. Hafta Grup projeleri Atölye- Grup çalışması
13. Hafta Ödev (proje) sunumları Bilgisayar destekli sunum ve tartışma
14. Hafta Ödev (proje) sunumları Bilgisayar destekli sunum ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Engelliler için farklı mekan kurguları oluşturmak.
ÖÇ-2İnsan - çevre ilişkisi içerisinde engellilerin sorunlarını ortaya koymak.
ÖÇ-3Mevcut sorunları inceleyerek çözüm önerileri ortaya koymak.
ÖÇ-4İlgili tüm bilim dallarından yararlanarak yeni tasarımlar yapmak.
ÖÇ-5Araştırmalar sonucu ortaya çıkan sorunları projeler ve farklı sunumlar yardımı ile tanıtmak.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5