Öğrencilerin psikoloji bilim ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olması
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ayhan Erbay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi ZB1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi ZB1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Anlatım, Sunum (PowerPoint), Tartışma, Değerlendirme, Film Analizi, Yorum ve Okuma
Temel Kaynaklar
Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1998.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders tanıtımı ve tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Psikolojiyi öğreneye başlarken
Sözlü anlatım
3. Hafta
İnsanı nasıl incelemeliyiz?
Sözlü anlatım
4. Hafta
Davranışın fizyolojik ve biyolojik temelleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
beyin ve sinir sistemi
Sözlü anlatım
6. Hafta
insanın yaşam boyu gelişimi-I
Film Analizi
7. Hafta
insanın yaşam boyu gelişimi -II
Ara sınav
8. Hafta
Duyumlar
Sözlü anlatım
9. Hafta
Algı ve algısal süreçler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Bilinç ve Bilinç Durumları
Sözlü anlatım
11. Hafta
İnsan Nasıl Öğrenir?-I
Film Analizi
12. Hafta
İnsan nasıl öğrenir?-II
Sözlü anlatım
13. Hafta
Bellek-I
Sözlü anlatım
14. Hafta
Bellek -II
Sözlü anlatım
15. Hafta
Film Analizi
16. Hafta
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Pozitif bilimin gerekleri ve psikoloji biliminin önemini belirtebilecek.
ÖÇ-2
Pozitif bilimin uygulaması hakkında bilgi sahibi olmak, psikolojinin temel alanlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-3
İnsan davranışlarının biyolojik temelini betimleyebilecek, yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
İnsanın zihinsel, ruhsal, duygusal gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak, birbirleri arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Kişilik ve benliğin gelişimini etkileyen faktörleri, ruh sağlığı ve savunma mekanizmalarını tanıyabilecek, yorumlayabilecek, ayırt edebilecek.
ÖÇ-6
Davranışlarımızın kaynakları: Güdüler, Duygular ve heyecanlar, Algı ve dikkat, Öğrenme ve bellek ve Tutumlar hakkında bilgi sahibi olabilecek, birbirleri arasında bağlantı kurabilecek yorumlayabilecek, ayırt edebilecek.
ÖÇ-7
Birey ve toplum – Grup davranışı ve gruplar hakkında bilgi sahibi olabilecek, yorumlayabilecek ve davranışları nasıl etkilediğini ayırt edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.